30.000 dollar voor reclame op voorhoofd

14 januari 2005, 06:24

imageNaast bra-vertising, chest-vertising en ass-vertising (om er maar een paar te noemen), kennen we al een tijdje het fenomeen van head-vertising. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet eerder heb gezien dat een adverteerder bereid is om daarvoor $30,100 te betalen (uiteraard via eBay).

Maar voor dat bedrag loopt “Average Joe” dan ook gedurende 30 dagen met een advertentie op zijn voorhoofd. Hij woont in een Amerikaanse stad met 350.000 inwoners en is volgens eigen zeggen erg sociaal. Hij werkt, doet boodschappen en gaat uit met vrienden. Daarnaast zal hij gedurende deze periode via de site humanadspace.com ons op de hoogte houden van zijn belevingen als wandelend reclamebord.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    rickert

    Voor weblog wat.nl, dat helaas niet meer bestaat, hebben we in 2000 een actie gedaan op een internet consumenten beurs waarbij mensen een t-shirt kregen als ze de url op hun voorhoofd lieten stempelen. Ongelofelijk hoeveel mensen bereid waren om met die url op hun hoofd over de beurs te lopen….


    14 januari 2005 om 08:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!