Social Media Club Utrecht #1 warm onthaald

12 maart 2010, 06:55

Na de eerste aankondiging hier op Marketingfacts, vond op woensdag 10 maart de eerste bijeenkomst van Social Media Club Utrecht plaats. Ongeveer 40 aanwezigen kwamen naar Seats2Meet Maarssen om te luisteren naar de spreker van de avond, Dutch Bloggie 2009-winnaar en manager van Kyteman Niels Aalberts (@ehpo). Aan de tweetstream #smc030 te zien, vonden de aanwezigen zijn belangrijkste boodschap: veel plezier in je werk is ook ROI. Een mooie eye opener! Naast deze gastspreker kwamen ook de onderzoeksresultaten van de enquête naar voren. Bijna iedereen die zich heeft ingeschreven voor de eerste bijeenkomst heeft de enquête ingevuld: 42 van de 50. De antwoorden geven een goed beeld van het kennisniveau, de wensen van de leden, de nieuwsbronnen en het gebruik van sociale media die wel graag met jullie delen:

Kennis delen en contact houden

Woensdag is niet alleen Social Media Club Utrecht live gegaan, maar ook de nieuwe, branded plaza, gekoppeld aan een eigen URL smc030.nl. Via de smc030-site, de LinkedIngroep, Slideshare Plaza en de twitterlist kun je elkaar makkelijk bereiken. Beschik jij over relevante social media content en wil je die delen? SMC030 ziet het graag verschijnen op een van deze platforms. Voor wie een baan zoekt of er een in de aanbieding heeft: vacatures kun je kwijt – of juist vinden – in de LinkedIn-groep, onder ‘jobs’.

Volgende bijeenkomst

Inmiddels is de datum geprikt voor de volgende bijeenkomst, te weten 14 april. Inderdaad, toch volgende maand al. De reden dat 70 procent van degenen die de vragenlijst hebben ingevuld koos voor tweemaandelijks, bleek tijdens de discussie in de zaal dat ze verwachten er niet elke keer bij te kunnen zijn. Aan de andere kant zouden ze het jammer vinden als een keer niet kunnen betekent dat je vier maanden moet wachten. Daarom dus toch elke maand. Verschillende mensen hebben zich al gemeld om te helpen bij het organiseren van de volgende meetup. Wil jij ook je bijdrage leveren? Meld je dan bij Nathalie Soeteman.

Dank voor alle mooie woorden over de launch van Social Media Club Utrecht! Mocht je toch ideeën hebben hoe het de volgende keer nog beter kan: we staan open voor verbeterpunten, dus laat je horen! If you get it, share it!

Nathalie Soeteman, Joost Geurtsen, Froukje Heres en Mark de Bruin.

Mark de Bruin
Online specialist (app & web) bij 9292

Mark de Bruin (@mdebruin) schreef in 2007 zijn eerste blog bij Marketingfacts. Inmiddels zijn het er meer dan 150. Mark (1976) is een senior marketingprofessional met expertises in online marketing, innovatie en apps op basis van inzichten uit de markt en klant onderzoek. Onderwerpen waar Mark graag over schrijft zijn: apps, Spotify, social media, trends en innovatie. Mark heeft vanaf 1997 bij deze werkgevers gewerkt aan innovatie, product ontwikkeling & marketing: Philips Origin eCommerce (1997/1998), PTT Post (1998-2000), Het Financieele Dagblad (2000-2004) 9292OV (2004-2011), ANWB (2011-2022) en weer 9292 (vanaf 2022).

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!