ReclameReview: de nieuwe campagne van Thalys is prachtig en subtiel

19 mei 2021, 13:00

Wie heb jij al lang niet meer gezien dankzij de coronamaatregelen? Internationale spoorwegmerk Thalys gebruikt mooie muziek, mooie woorden en mooie beelden om de emoties van dat langverwachte weerzien samen te brengen in deze nieuwe campagne.

Credits

Bureau: DDB Parijs

Doelstelling

De herenigingen tussen mensen vieren en ze uiteraard inspireren om met de Thalys te reizen daarvoor.

Uitwerking

Uit het persbericht: “In deze ongekende situatie waarin we al een hele tijd niet bij elkaar kunnen zijn, kijkt Thalys uit naar de hereniging met zijn reizigers. De #ReunitedAtLast-campagne gaat van start in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland via digitale en sociale media, gecoördineerd door het Parijse marketingagentschap DDB. In een video spreekt Thalys zijn trouwste reizigers toe met een positieve blik op de toekomst.

“#ReunitedAtLast wordt gelanceerd op het moment dat Thalys geleidelijk aan meer treinen laat rijden en herinnert reizigers aan de charme en poëzie van een treinreis: de landschappen die voorbij komen, de afstand die vervaagt en de vreugde om elkaar eindelijk weer terug te zien op het perron.”

“Met de nieuwe #ReunitedAtLast-campagne, die deze sterke emoties een nieuw leven inblaast, willen we mensen weer zin geven om te reizen,” aldus Bruno Dierickx, marketing- en verkoopdirecteur van Thalys.

Oordeel

Ik geef toe, dit is een behoorlijk subtiele commercial. Het lijkt alsof er niet veel gebeurt, zeker in vergelijking met de schreeuwerigheid van bepaalde andere commercials. Toch zit er heel veel in, als je wat beter kijkt en luistert. Ja, ook luisteren is hier heel belangrijk, want het begint allemaal met het pianospel dat de hele ‘reis’ begeleidt. De woorden komen ook in beeld op de gespeelde noten en met een beetje moeite haal je uit de gespeelde muziek ook het gevoel dat in de woorden wordt omschreven.

Iedereen weet wat de Thalys is, dus daar hoef je niets meer over te vertellen als merk

Iedereen weet wat de Thalys is, dus daar hoef je niets meer over te vertellen als merk. Daarom vind ik het heel sterk dat ze in plaats daarvan hebben gekozen voor de emoties van het weerzien. Nu er weer wat meer mag, kunnen we elkaar weer zien, hoera! Dat brengt deze commercial in alle subtiliteit prachtig over.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!