A Million Ways

31 maart 2006, 09:10

Het is nu al niet meer bij te houden al die geweldige filmpjes die voorbij komen op sites als Google Video, YouTube en Dailymotion. Neem OKGo, een vierkoppige rock-pop band uit Chicago waarvan sinds kort hun “A Million Ways”-dansje over het net circuleert (met dank aan Gert).

Welke muzikant heeft er binnenkort nog een producer en tv-zender nodig om bekend te worden?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    ErwinVanLun

    Een producer zal altijd wel toegevoegde waarde blijven houden. Die kijkt toch met een andere bril naar creativiteit en kan helpen om het nog beter te maken. De ‘zender’ verdwijnt idd en promotie zal op een veel natuurlijker manier plaats vinden dan het heel hard pushen naar miljoenen.


    2 april 2006 om 08:18
    diederick

    Youtube of Google vervangt dan de zender.. maar hoe word je daar gevonden? Kwaliteit en een beetje geluk of gewoon een flink marketingbudget.. hetzelfde wat een band vandaag de dag nodig heeft dus…


    3 april 2006 om 06:00
    ErwinVanLun

    @diederick: een flink marketing budget (lees: promotiebudget) is steeds minder nodig. Mond-tot-mond reclame wordt leidend. Als jij straks enthousiast reageert op een nummer, noteert jou personal music brand dat direct om je in de toekomst te adviseren. Maar neemt jouw waarderingen ook mee in de playlist van het eerste beste geschikte moment bij de vrienden, direct daarna. Op deze wijze kan goede muziek zich zeer snel verspreiden.


    3 april 2006 om 07:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!