Accenture lanceert corporate weblog

9 november 2005, 22:01

Accenture lanceert corporate weblogAls een van de eerste grote Nederlandse adviesbureaus heeft Accenture vandaag een corporate weblog gelanceerd. Stephan Verveen, een van de mensen achter de weblog, kondigde dit eerder vandaag al aan in de reacties op Marketingfacts en ik vroeg hem naar de achtergrond van het iniatief.

“Accenture wil met haar BlogPodium een kijkje in de keuken geven, zodat het reilen en zeilen van de organisatie wat tastbaarder wordt voor mensen die er niet werken. In eerste instantie is de opzet behoorlijk vrij en voorzien we in een enkel format. Er zijn drie groepsblogs, een aantal executive blogs, en blogs omtrent een bepaald thema waaronder innovatie en marketing. De medewerkers worden geheel vrijgelaten in de wijze waarop ze hun blog gebruiken, zolang er maar een link bestaat met de werkzaamheden bij Accenture. Een voorwaarde voor deelname is wel dat de blogging policy gelezen en geaccepteerd wordt. Afhankelijk van de ervaringen die we de komende periode opdoen, zullen we het BlogPodium concept verder ontwikkelen en verfijnen.” aldus Stephan Verveen.

Goed om te zien dat een bureau als Accenture de corporate weblog als serieus communicatiemiddel ziet en hier zelf het voortouw in neemt. Ook goed om te zien dat Sander van ‘t Noordende, Country Managing Director Accenture Nederland, zelf van plan is om te gaan bloggen.

Stephan en alle Accenturebloggers, heel veel succes en ik ga het zeker volgen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!