AD:TECH New York (1)

9 november 2004, 17:46

We zouden het bijna vergeten: AD:TECH, het interactieve marketing congres dat deze dagen plaats vindt in New York. Paul Eikelenboom, partner van het online communicatie bureau fris idee, is één van de bezoekers van dit congres en doet vandaag en morgen verslag.

Opening

“We are BACK” was de opening van één van de sprekers. Met 7.000 aanmeldingen is AD:TECH 2004 in New York van start gegaan. Als dit staat voor de ‘outlook’ voor on line marketing, dan zitten we de komende tijd goed. De oppervlakte voor de stands is weer vergroot. De stands staan tot op de gang, op plekken waar je echt niet wilt staan, maar ja je moet wat 😉

Er is geen doorkomen aan en ?belangrijk- the gadgets zijn weer fantastisch. Het winnen van een iPod is toch wel het minimum, toppers zijn de Bose Speakers voor?een iPod. Misschien wel de belangrijkste indicatie: Op verschillende stands worden mensen gevraagd te solliciteren!

Trends

Naast ‘accountable’ zijn er 2 thema’s: ‘Word of Mouth’ en ‘Consumer is in Control’. Geen nieuwe thema’s maar met Tim Smith (intelevision) als onafhankelijke denker werd de opening een interessante sessie. Zijn krachtigste uitspraak: Het merk wordt een “Talent scout”. Ieder merk heeft zijn consumenten die talenten hebben die passen bij een merk, zoek ze op en maak ze bekend. Voorbeeld hier was een merk dat streetwise wilde worden. Het steunt lokale skateboarders en ze laten hun kunsten op het web zien. Low branding voor “media wise teenagers” maar ze herinneren het wel. Je geeft wat controle weg, maar je hebt wel impact.

Zelfde geldt voor Word of Mouth. Dit waren een tweetal saaie sessies waar met name een discussie oplaaide over de openheid bij dergelijke initiatieven. Toen iemand in het publiek begon over teenagers, was met name P&G Tremor VP heel duidelijk: “Wij informeren ook de ouders met een welcome pack”. Alsof een teenager toestemming vraagt!

Feest

Feesten zijn talrijk, 1 klacht: ze worden allemaal tegelijk gegeven, Wat is kiezen toch moeilijk. Maar online is weer BACK en dat gaan we vieren….

Morgen weer een verslag Paul?

Uiteraard is AD:TECH ook weer te volgen via adtechblog en voor de nieuwkomers verwijs ik nog even naar het verslag van AD:TECH San Fransisco dat eerder dit jaar plaats vond.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Paul

    om 6 uur CET heb je een verslag van dinsdag!


    9 november 2004 om 18:10
    Paul

    Tja…waar heb ik deze opzet eerder gezien 😉

    Maar desondeanks blijft het een leuk en interessant!


    9 november 2004 om 22:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!