AH start klantonderzoek via internet

8 november 2005, 08:30

Eerder dit jaar in een posting over de lancering van uwsupermarkt.nl door Gerard Rutte, verbaasde ik mij al over het feit dat het hoofdkantoor van AH geen inzicht zou hebben in de vragen en opmerkingen van klanten op de winkelvloer. Wellicht gestimuleerd door het initiatief van Gerard, is Albert Heijn twee weken geleden gestart met de Albert Heijn Winkel Kampioenschappen.

Klanten kunnen middels een aantal gesloten vragen over service, inrichting en assortiment hun mening geven over hun eigen filiaal. AH hoopt dat 35.000 klanten meedoen. Diegene die de gouden tip ter verbetering van de winkel geeft, wint ??n minuut gratis winkelen.

Mooi initiatief om zo pro-actief klanten op te roepen hun mening te geven. Onderzoektechnisch ben ik eigenlijk wel benieuwd of de uitkomsten van AH zelf significant afwijken van de uitkomsten van Gerard Rutte. (via: Emerce)

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!