Amerikaanse internetmerken sterk in Europa

2 juli 2004, 03:58

Amerikaanse internetmerken zijn in Europa een stuk sterker dan Europese merken, zo blijkt uit onderzoek van Nielsen/NetRatings. De site van Microsoft, MSN en Google hebben in Europa een actief bereik van tussen de 40% en 50%. Pure Europese merken staan laag in de top-10 en hebben een pan-Europees bereik van tussen de 12,5% en 13,5%.

De eerste Europese merken verschijnen pas op de plaatsen 6, 7, en 8 en worden bezet door Tiscali, Lycos Europe en Wanadoo. MSN, Google en Microsoft bezetten de top-3, gevolgd door eBay en Yahoo.

Bron:

MarketingData/Infolook IRC Full Text

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!