AVRO gaat digitaal

16 september 2005, 20:53

De AVRO gaat van start met webtelevisie, narrowcasting, Podcasting en digitale televisie via de kabel. En dat allemaal tegelijk! De reden hiervoor is dat de kunst- en cultuurprogramma’s steeds minder aandacht krijgen op de TV. De programma’s verschuiven naar ‘onmogelijke’ tijdstippen en dat is volgens AVRO directeur Gerben Eggink niet de bedoeling in het kader van de doelstellingen van de Publieke Omroepen.

Samen met Casema start de AVRO daarom een nieuw digitaal kanaal. Voor iedereen die dit kanaal niet kan ontvangen worden de uitzendingen van Museum TV en Dier en Natuur TV ook via het Internet uitgezonden. Het verschil met initiatieven als Uitzending Gemist zit h’m in het feit dat de uitzendingen beknopter en aangevuld met nieuwe opnamen zijn. Ook is de kwaliteit van het beschikbare beeld een stuk hoger.

Een vijftal musea in Nederland krijgen van de AVRO maandelijks een digitaal magazine aangeleverd, bedoeld voor vertoning in het museum (Narrowcasting). Het gaat om het Scheepvaartmuseum, Rembrandthuis, Hermitage, het Joods Historisch en het Tropenmuseum. Bovendien zal het aantal webradio kanalen uitgebreid worden naar 11.

Op het gebied van Podcasting zijn vanaf nu een aantal programma’s te downloaden als MP3: ‘Opium’ (Radio 1), ‘Het Steenen Tijdperk’ (Radio 2), ‘De Sandwich’ (Radio 2), ‘Andermans Veren’ (Radio 2), ‘Schiffers.fm’ (highlights/Radio 2), ‘Ziel en Zaligheid’ (Radio 4), ‘Het Zondagochtend Concert’ (Radio 4) en ‘1opdeMiddag’ (Radio 1). Aan het beschikbaar stellen van historische en speciale uitzendingen wordt hard gewerkt!

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

1 Reactie

    at

    Dat is geen narrowcasting maar nanocasting 🙂


    17 september 2005 om 07:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!