BBC Jaarboek nu inclusief internet

29 maart 2005, 19:11

Volgende week publiceert BBC De Media en Reclame Bank het nieuwe Jaarboek Bruto Mediabestedingen 2004. Het boek geeft een compleet overzicht van de bruto mediabestedingen over de periode 1995-2004, uitgesplitst naar alle mediumtypen, adverteerders, branches en seizoenen. Naast de bestedingen geeft het boek ook overzichten van het advertentievolume naar mm’s, pagina’s, seconden en aantallen advertenties.

Nieuw in het jaarboek is internet. BBC registreert sinds 1 januari 2004 in samenwerking met IAB Nederland de bestedingen aan online advertising. Het jaarboek geeft de uitgaven per adverteerder en branches. In totaal registreerde BBC ? 110 miljoen bruto online bestedingen in 2004 op een totaal van ? 5 miljard voor alle media.

Het BBC Jaarboek Bruto Mediabestedingen is een jaarlijkse uitgave van BBC, dat wordt samengesteld door Het Media Loket in opdracht van BBC. Het boek telt 150 pagina, ruim 100 tabellen en grafieken, voorzien van toelichtingen op de diverse ontwikkelingen. In elke uitgave staat het meest recente jaar centraal, waarbij niet alleen de media-ontwikkelingen worden belicht, maar ook de algemene en economische ontwikkelingen.

In mei/juni wordt het BBC Jaarboek Netto Mediabestedingen verwacht.

Bron:

http://www.mediaonderzoek.nl/

Update

De netto mediabestedingen zijn in 2004 met 0,9% gedaald naar ? 4,05 miljard. Dit blijkt uit het Jaarboek Netto Mediabestedingen dat BBC De Media en Reclame Bank in samenwerking met de VEA binnenkort publiceert. Over de eerste helft van 2004 was er nog sprake van een lichte stijging (0,3%). De daling van de mediabestedingen komt geheel voor rekening van de printmedia, maar het herstel van de advertentie-inkomsten van dit mediumtype lijkt ingezet.

Bron:

http://www.mediaonderzoek.nl/more.php?id=233_0_1_0_M

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Evert Jan

    Igor Beuker klopt natuurlijk voor geen meter, dat snapt iedereen:

    Ondernemer zijn met La Comunidad, voorzitter van een eigen stichting IAB. En dan roepen dat je onafhankelijk bent…

    LOOSE


    29 maart 2005 om 21:27
    media

    Evert Jan, wat bedoel je? Waarom zou je als directeur van La Comunidad geen voorzitter kunnen zijn van een branche vereniging? Je ziet dit toch ook in andere brancheverenigingen (kijk naar DDMA, EMMA, etc). Je hebt uiteraard een voordeel dat je boven op de kennis en contacten zit. Daarentegen kost het runnen van een vereniging ongelooflijk veel energie (zij een iniatiefnemer en oud-voorzitter van een studievereniging voor oud-studenten). Daar mogen wat mij betreft best wel een aantal voordelen tegn over staan.


    30 maart 2005 om 03:54
    loket

    @Evert Jan: dat kan heel goed hoor! Sterker nog, dergelijke partijen zijn juist altijd op zoek naar lieden die met beide benen in het veld staan.

    Peter (Het Media Loket, Mediaonderzoek.nl en STIR).


    30 maart 2005 om 05:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!