Betalen per e-mail?

6 februari 2006, 13:39

Yahoo en America Online zijn een proef gestart waarin ze verzenders van commerci?le e-mail laten betalen voor de verzending. Deze betaalde mailtjes gaan 0,25 tot 1 cent kosten en krijgen voorrang boven het andere e-mailverkeer. Ook omzeilen deze mailtjes automatisch de spamfilters. Bedoeld als nieuw wapen in de strijd tegen spam, levert de methode veel kritiek op. De kosten van e-mailmarketing zullen enorm stijgen door deze ‘betaalde white-list’ en het ‘principe van Internet wordt onderuit gehaald op deze manier’.

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Max

    Niks ´wapen tegen spam´, dit is een wapen tegen ´het niet verdienen aan spam.´


    6 februari 2006 om 14:22
    Arash

    De theorie hier achter is dat bedrijven geen SPAM zullen verzenden, omdat ze moeten betalen voor SPAM.

    Feit is echter dat spammers al jaren betalen voor SPAM of SPAM als product bieden.. Hiermee los je het SPAM probleem niet op. Wel zorg je dat je een deel van de taart krijgt.

    Yahoo en AOL willen graag meer verdienen aan emails.


    6 februari 2006 om 16:52
    Jochem

    Een droom voor spammers, lijkt mij? Zorg dat er wat computers in je botnet zijn die hiervan gebruik maken en je kan gratis spammen met verzekering dat je mailtjes door de filters komen! Dat je daarbij onwetende consumenten op de kosten jaagt, is pech voor hen.


    6 februari 2006 om 18:24
    Kasper Katje

    Inderdaad, partijen die zich met legitieme e-mail marketing bezig houden worden op kosten gejaagd terwijl de notoire spammers wel weer wegen vinden om betaling te ontduiken.


    6 februari 2006 om 22:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!