Big Data-symposium 27 september: het programma

11 september 2012, 13:00

Zoals we eerder aankondigden, organiseren Marketingfacts en de Nyenrode Marketing Society (NyMaS) op 27 september a.s. een avondsymposium over Big Data. Inmiddels is het programma rond. Een programma dat garant staat voor inspiratie en realiteitszin. Want ook de lange mars naar Big Data begint met de eerste stap.

Wat is nou eigenlijk Big Data? Hoe big is Big? En vooral: wat kun je er concreet mee als bedrijf en hoe zet je de eerste stappen? Tijdens deze avond proberen we verre te blijven van de hype (cycle). Met concrete voorbeelden laten de sprekers je zien wat de mogelijkheden zijn. Volgend jaar, maar vooral ook morgen al.

Programma

Tijdens ons avondprogramma zullen de volgende sprekers presentaties verzorgen.

Jaap Bloem

Research director bij VINT, het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie van Sogeti (en Marketingfacts-blogger)

SlowTech – weg van de hype(cycle). In plaats ons blind te staren op Gartner's hype cycle moeten we kijken naar convergentie: naar hoe ons leven digitaal in elkaar steekt. Zakelijk en privé. Zoals MIT Media Lab-directeur Nicholas Negroponte het al ruim 15 jaar geleden zei: “Computing is not about computers any more, it is about living“. Jaap schreef over dit onderwerp eerder al een blogpost hier op Marketingfacts.

Arend Zwaneveld

Analyse- en optimalisatie-expert bij Online Dialogue

Van webanalyse naar big data-analyse. Welke partijen zijn er eigenlijk al bezig met big data? En hoe maak je als bedrijf de eerste stappen naar big data-analyse? Een ontwikkelingsvisie aan de hand van de data maturity-modellen van o.a. Gartner, Hamel of Online Dialogue.

Michiel Rozema

Product marketing manager bij Microsoft

Big data analytics. Data is het nieuwe goud en met de voortgaande ontwikkeling van technologie wordt het steeds meer haalbaar om alle data te bewaren. Maar data wordt pas echt waardevol wanneer je in staat bent om verbanden te ontdekken, nieuwe inzichten op te doen, en conclusies te trekken die besluitvorming ondersteunen.

Piet Daas

Researcher bij CBS

De kracht van datavisualisaties. Het CBS beschikt over een enorme hoeveelheid data over alle Nederlanders. Hoe kun je snel en efficiënt zinvolle analyses maken uit deze “databerg”? Visualisatie helpt daarbij. Piet Daas geeft interessante voorbeelden uit de dagelijkse praktijk en gaat in op de leerpunten.

Praktische informatie

  • Datum: 27 september
  • Tijd: 18.30-21.30
  • Locatie: Nyenrode Business Universiteit (voldoende gratis parkeerplaatsen)
  • Prijs: Als tegemoetkoming voor de catering vragen wij een entree van 20 euro per persoon

Inschrijving

Inschrijven voor het symposium kan via de website van NyMaS. Graag tot de 27ste!

Credits afbeelding: ednl (CC)

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!