Blognomics 2006

7 februari 2006, 06:22

Blognomics 2006Op 27 april 2006 zal voor de tweede keer het nieuwe media congres Blognomics worden gehouden. Ook dit jaar zal het evenement plaatsvinden tijdens de The ICT Networking Event (TINE) in de RAI in Amsterdam.

Bij de organisatie van het eerste Blognomics, was het duidelijk dat nieuwe media – zoals weblogs en podcasts – zowel in aantal als in invloed een sterke groei kenden. Maar de precieze richting en eventuele business modellen waren nog onzeker. Wellicht was het slechts een ‘hype’ die van korte duur zou zijn. Maar het kon ook de inzet zijn van een nieuwe beweging zijn met een enorme kracht. Dat laatste is het geworden aldus de organisatoren van Blognomics. Reden genoeg om een nieuw Nederlands Blognomics congres te organiseren.

Voor deze tweede editie is opnieuw een interessante groep van sprekers bereid gevonden om te spreken over de kracht van nieuwe media en hoe zij deze zelf inzetten of gebruiken. Een overzicht van de belangrijkste sprekers:

  • Paul Molenaar, Algemeen Directeur Ilse Media
  • Willem Sijthoff, ? Media Ondernemer, FD, BNR en PM Den Haag
  • Joost Bon, MSN Nederland
  • Ralf Hesen, ? Managing Director Tribal/DDB
  • Bram Elderman, Senior Technology Architect Apple
  • Hans Laroes, Hoofdredacteur NOS
  • Jan Marijnissen, ? Fractievoorzitter Tweede Kamer Socialistische Partij
  • Roderick Vonh?gen, ? Catholic Insider
  • Lo?c LeMeur, Vice President Sixapart EMEA

Een boeiend gezelschap dat de verschillende kanten van de nieuwe media zal belichten. Business modellen, technologie, interactie met doelgroepen, invloed op de nieuwsvoorziening en toekomstverwachtingen zullen volgens de organisatoren de revue passeren. Ook zullen er weer interessante gasten uit de Nederlandse (nieuwe) media aanwezig zijn, zodat er ook tijdens de pauze en borrel volop kan worden gediscussieerd.

In de periode tot het congres zal op Blognomics.nl (RSS-feed) de laatste informatie (in de vorm van nieuwe postings en podcasts) te vinden zijn.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    nikao

    kan nog geen kaarten bestellen en er is nog geen programma voor dit jaar?.. of kijk ik met mijn neus….


    7 februari 2006 om 07:37
    Jonathan Marks

    Podcasting is thinning out – the better ones surviving and growing, and the boring ones giving up. Even the better podcasts like TWIT have taken note of critics who warned that shows we’re becoming too much of an “in-crowd”. Basically, radio broadcasters who don’t join the podcasting fold are going to be lost in a few years.


    7 februari 2006 om 08:15
    nikao

    Ah bedankt Marco…


    7 februari 2006 om 08:34
    Aldo

    Marco, wat jammer dat er geen bloggers als gastsprekers optreden. Evengoed een heel mooi event lijkt me.


    7 februari 2006 om 09:21
    media

    Aldo, er staan toch minimaal 4 bloggers op het programma: Paul Molenaar (laatste tijd wat minder ;-), Jan Marijnissen, Roderick Vonhögen (podcast) en Loïc LeMeur. Valt dus nog wel mee 😉

    Ik was overigens zelf één van de sprekers op het vorige Blognomics. Prima event, goede mix van sprekers en interessant publiek.


    7 februari 2006 om 18:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!