Budget lanceert blogbased promotie

25 oktober 2005, 03:15

Autoverhuurbedrijf Budget heeft een vier weken durende campagne gelanceerd genaamd Up your Budget Treasure hunt met 160.000 dollar aan prijzen. Doel van het geheel is een sticker te vinden die in een stad is geplakt. Dagelijks worden hints vrijgegeven door middel van postings en videomateriaal en via het Treasure Hunters Blog kunnen deelnemers zelf hints plaatsen en actief deelnemen.

Opvallend aan deze campagne is het feit dat de promotie uitsluitend via de blogosfeer gebeurd. Budget heeft bijvoorbeeld geen persbericht vrijgegeven. “The point is to prove that traditional media does take the news from us (bloggers) these days,” aldus campagnebedenker Ochman.

Adrants, Marketing Vox en Boing Boing zullen postings plaatsen en daarnaast is via Blogads advertentieruimte ingekocht bij een aantal blogs. Een mooie test om de promotiekracht van de blogosfeer te testen. Technorati geeft inmiddels 24 postings.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    mangold

    Tja, met zo’n naam – ze heet [strong]BL[/strong]Ochman – kan je ook niet anders 😉


    25 oktober 2005 om 04:16
    J

    the point is dat die campagne aandacht krijgt, haar point is oud. helaas is de journalistiek niet altijd bij.


    25 oktober 2005 om 08:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!