Cannes Lions 2005

26 juni 2005, 15:43

Adformatie: Nederland heeft dit weekend tijdens het reclamefestival in Cannes slechts drie Leeuwen gewonnen in de categorie Film. Vorig jaar wonnen Nederlandse bureaus er nog tien. Succes was er uitsluitend voor de in de Nederland gevestigde internationale bureaus. Springer & Jacoby Amsterdam won Goud voor de Olympus-campagne. Zilver ging naar 180 voor ‘Gimme the bal’ voor Adidas. Het Brons was ook voor 180 voor de Adidas-campagne met de commercials ‘Nadia’, ‘Haile’ en ‘Jesse’.

In de categorie Cyber Lions veel bekend werk maar zeker ook een aantal verassende winnaars!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    niels

    persoonlijk krijg ik alleen een oranje-gevoel als het Nederlands Elftal weer in een kwart- of halve finale staat (lees: sneuvelt) maar het schijnt dat de hele Nederlandse reclamewereld een kater heeft van de magere leeuwenoogst (dat, en de drank natuurlijk)


    27 juni 2005 om 06:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!