Consumenten dupe van dure 0900-internetnummers

28 januari 2003, 08:31

Ongemerkt internetten via dure 0900-telefoonnummers in plaats van het goedkope lokale tarief heeft Nederlandse consumenten vorig jaar bijna 1 miljoen euro gekost. Dat heeft de Stichting Informatie Diensten Code (STIC) becijferd. De STIC wil de gedragscode voor informatieleveranciers op internet aanscherpen.

In de huidige gedragscode is onder meer afgesproken dat consumenten standaard een waarschuwing krijgen als ze op een website komen waardoor het type telefoonverbinding verandert. Te vaak gebeurt dat echter niet. De STIC krijgt gemiddeld tweehonderd klachten per maand van mensen die ongemerkt hebben ge?nternet via een duur 0900-nummer. De kosten kunnen hierbij oplopen tot 70 eurocent per minuut. Verder komt het voor dat de lokale, goedkope inbelverbinding blijvend verandert in een 0900-nummer.

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!