Creeer betrokkenheid bij de consument!

6 mei 2005, 10:44

De groei van het aantal breedband internetverbindingen zorgt voor een verschuiving van de prioriteiten voor online marketeers. Betrokkenheid van de consument bij webmarketing moet de hoogste prioriteit krijgen. Dit bleek tijdens de recente Digital Marketing Conference dat georganiseerd werd door VNU.

Aansluiten bij de interesses en passies van de consument biedt de beste mogelijkheid tot merkversterking. Ook van belang is de verandering in mediagedrag die een breedbandverbinding met zich mee brengt. Consumenten brengen meer tijd online door en verbreden ook hun internetgebruik. Een snelle verbinding maakt online video voor meer consumenten aantrekkelijk. Extra aandacht voor entertainment en content zijn daarom noodzakelijk. Verder wordt online reclame door de enorme vraag duurder. Onderzoek naar mediagedrag en doelgroeptargeting kunnen dan zorgen voor een gerichte marketingaanpak. Ten slotte is online adverteren van een optie een noodzaak geworden. Traditionele adverteerders kunnen echter in verwarring raken door nieuwe fenomenen als podcasting.

Bron: Adweek (via: mkbnet.nl)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!