Dagbladen vs. nieuwssites, wie wint de strijd om de lezer?

15 februari 2005, 04:45

Arnoud Wokke, student journalistiek aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle, heeft een interessante scriptie (of eigenlijk een reflectie-werkstuk) geschreven over de strijd tussen dagbladen en nieuwssites. Naast een algemene beschouwing is vooral de vergelijking tussen Nu.nl en Metro, Geenstijl.nl en Telegraaf en Marketingfacts.nl en Financieel Dagblad leuk om te lezen. Een hele eer om vergeleken te worden met het FD maar erg realistisch is het niet. Marketingfacts.nl is, in tegensteling tot dagbladen en veel nieuwssites, meer gericht op een specifieke doelgroep waardoor zowel vergelijk in bereik als vergelijk in onderwerpen niet mogelijk is. Een vergelijking met vakbladen als Adformatie, Emerce en Tijdschrift voor Marketing had meer voor de hand gelegen.

De scriptie is hier en hier (na registratie) te downloaden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    arnoud

    Ik geef je volledig gelijk, maar helaas was dat in de opzet van het werkstuk slecht mogelijk.


    16 februari 2005 om 09:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!