De korte film als reclame?

29 september 2003, 04:51

Gisteren met veel plezier gekeken naar de middag en avond van de korte film op Nederland 3. Ik heb korte films altijd beschouwd als televisie voor de ‘internet generatie’ met hele goede mogelijkheden voor online marketing. En zoals Bas Broekhuizen ook aangeeft op de Volkskrant weblog, korte films zijn uitermate geschikt voor lunchpauze of RSI-break. Welke adverteerder durft?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    sande

    Zeker een goed punt, hoewel ik wel denk dat het niet teveel moet gaan neigen naar reclame en dat dat wel gaat gebeuren helaas.


    30 september 2003 om 20:43
    ezra hattu

    Top idee!ik doe dit zelf ook voor een nonprofit organisatie en zal de film online verspreiden. Kennen jullie toevallig andere organisaties die dit ook hebben gedaan?


    24 oktober 2012 om 15:30
    Daniel Aiss, Companyfilms

    Mooi om te zien dat dit een blog(je) is uit 2003. Iedereen weet natuurlijk dat in de afgelopen jaren er zeer veel korte films gemaakt zijn die gesponsord werden door ondernemingen. Eigenlijk dus verkapte bedrijfsfilms… Als je het mij vraagt is de rode draad voor iedere film (waar het geld ook vandaan komt) ‘boeiende inhoud’. Te grappig willen zijn of geforceerd emoties erdoor drukken. Het blijft altijd een fijne lijn die je bewandeld.


    8 oktober 2015 om 11:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!