De Uitgever gaat van print naar online

21 december 2005, 11:04

Fred Sengers (hoofdredacteur MarketingTribune):

Vanochtend op mijn bureau: het laatste nummer van De Uitgever, het vakblad voor de uitgeverijbranche. “Het Algemeen Bestuur van het NUV heeft besloten de printuitgave te staken en het daardoor bespaarde geld te investeren in de verdere ontwikkeling van de website.”

Steeds meer uitgevers zullen zich (moeten) orienteren over hun strategie (zie ook ontwikkelingen bij BusinessWeek) waarbij de keuze voor focus op online een logische stap lijkt.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Peter Luit

    De uitgevers die het goed doen, gaan juist crossmediaal en zoeken de juiste mix van mediamiddelen en daarbij horende kanalen. Het is helemaal niet voor de hand liggend dat uitgevers hun papieren media volledig opgeven. Vaak zijn andere oorzaken de basis voor een dergelijke stap.


    21 december 2005 om 12:58
    Peter van Teeseling

    Ik sluit mij aan bij voorgaande Peter. Het is niet zozeer de focus op een medium (bijvoorbeeld de keus tussen offline en online) maar veel meer de keus voor het juiste platform: hoe bereik je de doelgroep. Uitgevers hebben de content en zoeken de juiste partners om die content te verspreiden. Dat kan online, offline, etc. etc.

    Maar op zich niet verkeerd deze stap. Kennelijk is de website voor de NUV een beter platform. In ieder geval veel succes met deze stap.


    21 december 2005 om 13:36
    Edwin van de Merbel

    Ik vind het wel een begrijpelijke stap hoor, zeker als je naar de website kijkt……


    21 december 2005 om 14:23
    loket

    De keuze heeft volgens mij ook geen commerciele grondslag, maar is puur het gevolg van budgetkeuzes van het Uitgeversverbond. Wel jammer, De Uitgever was een zeer goed blad.


    21 december 2005 om 14:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!