Digital Analytics Congres. Het verschil tussen winnen of verliezen #adv

MOA
11 september 2017, 08:30

Digital analytics wel of niet gebruiken? In het Engels noemen ze dat een ‘no-brainer’. Maar om data op een slimme, winstverhogende manier in te zetten, daar zijn wel degelijk hersencellen voor nodig. De MOA, Center for Marketing Insights – Research – Analytics, haalt daarom de knapste koppen naar het Digital Analytics Congres.

Bij elke organisatie stromen de gegevens tegenwoordig binnen – of het nou via social media, klantcontacten of webpaginabezoeken is. Het analyseren van deze gegevens biedt ongekende kansen om op feiten te sturen en daarmee de ROI verhogen. Kansen die je beter niet kunt laten liggen, zegt Jan Hendrik Fleury, innovations & partnerships manager bij EDM. ‘Het verschil tussen winnen of verliezen wordt steeds meer bepaald door een optimale klantervaring en minder door producten en prijzen. Analytics over de gehele customer journey, met een 360-graden klantbeeld, horen daar onmiskenbaar bij.’

Benieuwd naar zijn case? Schrijf je dan nu in!

Grenzen verleggen

Op het congres demonstreert Fleury een van de ‘next big things’ in data-driven marketing: de integratie van CRM en online data van paid channels. Een mooie case op dat vlak is die van TravelBird. Rob Winters, hoofd business intelligence van deze online reisorganisatie, laat in Utrecht zien hoe zijn bedrijf datawetenschap integreerde in bestaande operaties. En vooral ook waarom. ‘Klanten verwachten steeds meer van hun digitale ervaringen door de progressie van machine learning in combinatie met data. Elk bedrijf dat de grenzen van digital analytics niet verlegt zal snel achterop raken bij zijn concurrenten.’

Hoger plan

Het Digital Analytics Congres en de MOA kunnen in zulke ontwikkelingen een gidsende rol spelen, gelooft digital analytics-consultant en dagvoorzitter Martijn van Vreeden. ‘Het congres zorgt ervoor dat het algemene niveau van digital analytics naar een hoger plan wordt getild door een bredere manier van kennisdeling.’

Het Digital Analytics Congres vindt op 11 oktober plaats in het Media Plaza in Utrecht.

De MOA is hét Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics. De wereld van marketing insights, onderzoek en analytics is voortdurend in ontwikkeling. Organisaties gaan over op nieuwe manieren van werken, technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en ook de juridische aspecten van privacy en onderzoek staan niet stil. Dit zorgt voor talloze strategische, tactische en organisatorische uitdagingen op het gebied van insights en analytics. Het MOA Expertise Center heeft dé kennis en expertise in huis om deze uitdagingen aan te gaan.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!