Dit zijn digitale skills die je vandaag nodig hebt #spon

23 april 2020, 10:56

Marketeers haken massaal aan op online educatie programma

Het digitale ecosysteem rond je business en producten is bepalend voor marketingsucces de komende jaren. En die wereld is snel aan het veranderen. Ook digitale marketing is alweer toe aan een nieuwe levensfase. Marketing automation, datamanagement, profiling, personalisatie, digitale lead funnels, conversational marketing en gamification zijn de thema’s van vandaag. Marketeers moeten hier vol in mee om hun kennis up-to-date te houden. Maar ook mensen die werkzaam zijn in de communicatie-branche of ondernemers/ managers hebben deze vaardigheden keihard nodig. Want de strijd om attentie van de markt zal alleen maar groter worden nu we met grote economische uitdagingen te maken krijgen.

Exclusieve opleiding, nu voor iedereen toegankelijk

Om iedereen de mogelijkheid te bieden om juist op dit moment te investeren in deze kennis, wordt één van de meest succesvolle digitale opleidingen uit het reguliere onderwijs nu online aangeboden onder de naam ‘Digital Marketing Course at Home’. Het programma omvat 10 live colleges van 2 uur waarin deelnemers op een toegepaste manier met alle nieuwe ontwikkelingen in digitale marketing in aanraking komen. De colleges worden verzorgd door top experts die ook in het vaste onderwijsprogramma staan opgesteld. De kosten om deel te nemen aan het programma zijn door de bijzondere omstandigheden in de samenleving extreem laag gehouden met 99 euro. Dit geeft velen de kans nu aan te haken. Ter vergelijk: de prijs voor het vergelijkbare programma uit het reguliere onderwijs bedraagt enkele duizenden euro’s.

Naast de live colleges – die ook on demand zijn terug te kijken – krijgen deelnemers toegang tot een Learning Management Systeem. In deze leeromgeving is aanvullend lesmateriaal beschikbaar zoals artikelen, thematische video’s, white papers en huiswerkopdrachten. Het programma is geschikt voor professionals uit zowel de B2C als B2b omgeving. Alle deelnemers ontvangen na het volgen van het unieke programma een officieel certificaat van deelname.

Drie stappen

De lesmethode in de Digital Marketing Course at Home is vormgegeven in drie stappen. De eerste stap gaat over het begrijpen van de strategische waarde van een bepaald thema voor een organisatie. De tweede stap gaat over de verschillende mogelijkheden en technologieën die er zijn om op basis van doelstellingen de juiste keuze te maken. De derde stap is gericht op het aanleren van de juiste skills om het ook zelf in de praktijk toe te kunnen passen. Deze succesvolle methodiek heeft zich al eerder bewezen binnen andere digitale onderwijsprogramma’s.

Er valt dus heel veel uit te halen. Om een idee te geven worden hieronder een aantal thema’s toegelicht die binnen het programma – naast heel veel andere informatie – aan bod komt.

Het werken met slimme data

Dit is een beslissende factor geworden in de hedendaagse marketing. Wie over de juiste data beschikt kan personalisatie en relevantie toepassen in campagnes. Het is belangrijk data uit bestaande systemen zoals het CRM goed te verbinden met bijvoorbeeld profieldata die via het analyseren van online gedrag wordt opgebouwd. Door gebruik te maken van de juiste methodieken is de marketeer in staat data actionable te maken zodat er sneller gereageerd kan worden op behoeften en interesses binnen de doelgroep.

Het opzetten van de perfecte campagne

Door de juiste koppeling te leggen met campagnetools is de gewenste informatie direct bruikbaar en is de marketeer in staat een veel hoger rendement op campagnes te behalen. Het maakt niet uit of dat sociale media campagnes zijn, e-mailmarketing of personalisatie binnen websites. In de opleiding worden de 12 unieke stappen behandeld om de perfect campagne op te zetten. Het slim A/B testen is daar een onderdeel van. Met behulp van toegankelijke analyse dashboards zijn resultaten nog makkelijker te volgen en te verbeteren.

Starten met marketing automation

Dit is de heilige graal de komende twee jaar binnen iedere marketing strategie. Het maakt activiteiten schaalbaar en speelt feilloos in op de stappen van de customer journey. Als marketeer is het heerlijk dat je weet dat er toch met de doelgroep wordt gecommuniceerd, ook al druk je niet iedere keer opnieuw zelf op de knop. Met de juiste tools is het mogelijk zelf de eerste marketing automation flows te ontwerpen en in te richten. Het kan de marketeer ook helpen om nieuwe leads te herkennen, te identificeren en direct te converteren naar een aanvraag of aankoop.

Werken met de top van de martech tools

Er zijn ruim 8.000 marketing softwareapplicaties die op allerlei manieren het contact tussen de organisatie en de doelgroep optimaliseren. Op elk gebied zijn superieure oplossingen te krijgen. Van sociale media campagnes tot e-commerce, van slimme analytics tot loyaliteitsprogramma’s. De meeste tools zijn toegankelijk en beheersbaar, ook voor de niet-technische marketeers. En iedere dag komen er weer nieuwe en superhandige tools bij. De opleiding gaat in op het selecteren van de juiste tools die passen bij de doelen van organisaties.

Creëren van engagement

Consumenten zijn anno 2020 experience-driven en moeten dagelijks honderden keuzes maken waar ze wel of niet aandacht aan geven. Wie de beste ervaring wil bieden moet zich onderscheiden. Unieke en attractieve content speelt hierin een cruciale rol: consumenten willen meedoen, actief zijn, zich verwonderen of een unieke ervaring ondergaan. Om dit te doen zijn er fantastische gamification tools beschikbaar. Ze geven fun aan de relatie met kanten of fans. Ook de nieuwste mogelijkheden van videomarketing horen hier natuurlijk bij.

Grijp jij als marketeer, manager, ondernemer of communicatiespecialist het moment aan om binnen één maand volledig up-to-date te zijn met de belangrijkste digitale marketing thema’s? Meld je dan vandaag nog aan voor de Digital Marketing Course at Home en krijg direct toegang tot je persoonlijke leeromgeving. Voor het aanmelden en meer informatie kun je terecht op www.digitalmarketingathome.nl.

Damian François
Digitaal expert en initiatiefnemer bij Techonomy

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!