Doe het zelf zoekmachine

19 november 2005, 14:28

Doe het zelf zoekmachine

Je eigen zoekmachine, hoe handig! Ga naar rollyo.com, maak je profiel aan, kies de websites die je wil doorzoeken en klaar. Bekijk bijvoorbeeld eens de Marketingfacts Rollyo, misschien zelfs beter dan de huidige zoekfunctie.

Rollyo is op basis van Yahoo! search en maakt het mogelijk door ??n of meerdere websites te zoeken, die je zelf kan selecteren. Daarnaast kun je uit die sites weer kiezen om nog betere resultaten terug te krijgen. Ook kun je jouw Rollyo ‘persoonlijk’ houden, door deze af te schermen.

Erg handig als je vaak door dezelfde websites wil zoeken en niet gehinderd wil worden door zoekresultaten van zoekmachine-spammers. Helaas niet gebaseerd op Google-technologie.

Ralph Bom
Co-founder en online marketeer bij Onstuimig Interactieve Communicatie

Ralph Bom is mede-eigenaar van online bureau Onstuimig.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Remi

    Bedankt voor de tip! Regelmatig zoek ik iets in een bepaalde groep sites (had ik daar niet iets over gelezen?) en dit is een makkelijke manier om dat te doen.

    Maar hoezo ‘Helaas niet gebaseerd op Google-technologie’, yahoo! levert toch prima resultaat?


    19 november 2005 om 15:32
    Remi

    Handig! Je kunt een persoonlijke searchrol maken van een groep sites waar je in kunt zoeken. Die searchrol kun je vervolgens als zoekmachine toevoegen aan je FireFox search functie zodat je rechtstreeks vanuit je browser indie groep sites kunt zoeken.


    19 november 2005 om 15:40
    ErwinVanLun

    Ik denk dat merken die domeinen willen claimen zoals sport, vervoer, vakantie, wonen of muziek hier mooi gebruik van kunnen maken. Zij maken een lijstje aan met goede sites en bieden via de Rollyo een snelle toegang tot de content. Handig en een reden om terug te keren bij dit merk.


    19 november 2005 om 16:39
    Anders

    Handig, vooral voor mensen met een journalistieke aanleg. Door de verzamelde websites te analyseren kunnen ze bovendien vrij goed getarget marketen (iemand die op “Jaguar” zoekt binnen een lijst dierensites hoef je bijvoorbeeld geen dure auto’s voor te schotelen).

    Klein minpuntje uit ondernemersoogpunt: het concept kinderlijk eenvoudig te implementeren door zoekmachines, dus een grote overname door bv. Google zal er niet inzitten. Daarin verschilt het van bv. Technoratie.


    19 november 2005 om 17:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!