Donderdag livestream Content Club Nederland

11 juni 2014, 11:00

Marketingfacts is mediapartner van de Content Club Nederland. Dat betekent onder meer dat je op deze plek voortaan een livestream kunt volgen van elke kwartaalbijeenkomst van de Content Club. Dat is mooi, want het aantal ‘kaarten’ voor elke editie is beperkt. Voortaan kun je die dus ook online bijwonen en tussendoor nog vragen stellen. Te beginnen aanstaande donderdag wanneer de vijfde editie van de Content Club (#CC05) plaatsvindt met als thema ‘De ROI van contentmarketing’.

ROI, ja, return on investment. We raken er niet over uitgesproken als het over contentmarketing gaat. Want wat leveren al die verhalen nou op? Gek eigenlijk, immers, we stellen die vraag niet tot nauwelijks als het over advertising gaat. Want wat doet die abri, commercial en dagbladadvertentie eigenlijk? Weinig marketeers die er een sluitend antwoord op kunnen geven, en waarschijnlijk daarom die vraag liever ook niet stellen. Maar als het over redactionele content gaat, gebeurt dat ineens wel. Dat is een tikkie raar.

Softe vs. harde KPI’s

Bij contentmarketing en social media gaat het al snel over views, likes, shares en dat soort softe KPI-zaken als het over ROI gaat. Maar wat zijn die views en likes eigenlijk waard als je die vaak ook nog grotendeels hebt ingekocht? Over harde KPI’s in relatie tot contentmarketing wordt weinig gesproken. Vreemd: je bent als bedrijf toch geen liefdadigheidsinstelling en wilt wel graag dat al je contentmarketing inspanningen je wat opleveren. Dus koppel die dan ook aan business doelstellingen zoals reputatie, merkvoorkeur, klantloyaliteit of omzet. Welk aandeel heeft jouw content daarin?

ROI van contentmarketing

De vijfde editie van de Content Club op donderdag 12 juni gaat over ROI en contentmarketing. Drie sprekers hebben we, eentje komt met een primeur. Want Annelies Houtzagers, senior communicatie adviseur van KPN, presenteert de eerste ROI-resultaten van het Netwerkcafe.tv met presentatoren Humberto Tan en Nynke de Jong.

Marco van Davenhorst, social media marketeer van Deli XL, heeft de laatste indrukwekkende cijfers over de ROI van hun contentplatform Foodreporter, en vertelt hoe dat heeft bijgedragen aan de businessdoelstellingen van de foodservice leverancier. We sluiten af met merkstrateeg Kees Klomp van True Ideas. Volgens hem draait het bij contentmarketing niet om ROI maar om heel andere zaken. Zorg er bijvoorbeeld eerst maar eens voor dat je waarde biedt en van betekenis bent als merk.

Kennis- en discussieplatform

De Content Club is een open kennis- en discussieplatform over de kracht van content(marketing). Elk kwartaal houden we rond een thema een bijeenkomst. Eerdere edities gingen over brand publishing, thoughtleadership, content en cultuurverandering en over wat merken van uitgevers kunnen leren. De vijfde editie van de Content Club vindt plaats in Zwolle bij Regardz Nieuwe Buitensociëteit. Buiten onze bijeenkomsten kun je ook meedoen aan de discussie op de LinkedIn groep Content Marketing NL.

Initiatiefnemers

Content Club Nederland is een initiatief van contentmarketeer Cor Hospes van CorHospes.nl en Mark de Lange van contentmarketingbureau Beklijf. De bijeenkomsten worden mede mogelijk gemaakt door locatiehost Regardz, videopartner Crystal Park New Media, onderzoeksbureau Mobi-Q, contentpartner Feeder en wijnwinkel BytheGrape.nl.

Volg de livestreams, presentaties, discussies en gesprekken hier op Marketingfacts.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!