Eredivisie start virtuele reclame

24 augustus 2004, 19:42

Eredivisie start virtuele reclameOok gezien tijdens Studio Sport zondagavond? Digitaal geprojecteerde reclame naast de doelen. Een debuut in Nederland zo blijkt uit een telefoontje van Communicatienieuws met Eredivisie NV. Deze organisatie is gedeeld verantwoordelijk voor de exploitatie. Maar wat is het en wat kunnen we er in de toekomst van verwachten?

Commerciaal directeur Chris Woerts: ‘In de Verenigde Staten is het al veel langer populair. Sinds twee weken is het ook te zien in de Nederlandse huiskamers. De virtuele reclame is zeker niet alleen te zien bij Studio Sport. Alle eredivisiewedstrijden die op televisie uitgezonden worden kennen sinds twee weken virtuele reclame. Alle clubs doen mee en de reclame is te zien bij de NOS, RTL, Canal+ en SBS. Er wordt door adverteerders heel goed op gereageerd, alles is uitverkocht. De virtuele reclame wordt ter plekke geprojecteerd. In het veld en op de tribunes zie je er niets van.’

De virtuele reclame kent een viertal proposities, twee worden centraal door Eredivisie NV angeboden en twee plekken worden verkocht door de clubs. Eredivisie NV heeft haar plekken verkocht aan de HDB groep, de holding van Big Boss, Doe Land en Hubo en aan Unit Four. De clubs werken veelal samen met hun eigen hoofdsponsors. Feijenoord dus met Fortis en PSV met Philips. Nu de implementatie van het nieuwe product loopt blijkt overigens dat in niet alle stadions de virtuele reclame even goed te zien is. 20 procent van de clubs kan de reclame nog niet uitzenden omdat het camerastandpunt te laag bleek. Daardoor was de afbeelding niet duidelijk leesbaar. Er wordt op dit moment naar een oplossing gezocht. Het Israelische bedrijf Orad TV is procucent en aanbieder van de toepassing.

Bron:

Nieuwsbrief Communicatienieuws

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Glowlogs

    Eerlijk gezegd bederft deze vorm van reclame het plezier van het kijken naar een voetbalwedstrijd op tv.

    Ik ben dan ook een actie gestart om deze vorm van reclame weer te laten verdwijnen.

    Zit je je ook te ergeren aan deze reclame”borden”, laat dan je stem horen op glowlogs.nl


    8 oktober 2004 om 18:44
    Jon

    Typisch eredivisie, het zicht van de wedstrijd belemmeren (je ziet de reclame dwars door spelers heen) voor financieel gewin. Zolang wij deze competitie in Nederland niet serieus nemen zullen ze dat in het buitenland al helemaal niet doen.


    29 oktober 2017 om 09:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!