Garagebedrijven maken weinig gebruik van online ordering

18 december 2002, 11:14

Merkonafhankelijke garagebedrijven maken nog altijd weinig gebruik van internet voor het bestellen van onderdelen. Dat blijkt uit onderzoek van de RAI-afdeling Autovak en de ABA.

Van de ondervraagde garagisten blijkt slechts 13% wel eens online onderdelen te bestellen. Veruit de meerderheid (92%) pakt eerst de telefoon en ook de fax wordt intensief gebruikt (42%). Toch staan de garagebedrijven niet per definitie afwijzend tegenover online bestellen. Gevraagd naar de `ideale situatie` geeft nog steeds 71% de voorkeur aan telefonisch bestellen, maar opvallend is dat de fax het dan ruim aflegt tegen internet: 29 tegen 47%. Voordat de garagebedrijven overstappen op digitaal bestellen moet er echter wel het een en ander worden verbeterd. Zo willen zij dat de kans op fouten minimaal is, de kosten moeten omlaag, alle soorten bestellingen moeten kunnen worden verwerkt en er moet volledige integratie zijn met andere interne softwarepakketten.

Bron : Automobiel Management nr. 22, p. 15, 1/2 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!