Gebrek aan hoofdsponsors in sport

4 januari 2003, 08:52

Het overgrote deel van de Olympische sportbonden in Nederland kampt in toenemende mate met chronisch geldgebrek, omdat ze geen of te weinig sponsors kunnen vinden.

Een rondgang van het AD langs alle Olympische sportbonden wijst uit dat de situatie almaar zorgwekkender wordt: liefst 22 van de 31 bonden moeten het op dit moment doen zonder hoofdsponsor. Sinds de vorige peiling, in mei 2001, blijkt het gebrek aan geldschieters alleen maar te zijn toegenomen. Van de schaarse federaties die wel een hoofdsponsor hebben, zijn er ook nog eens drie die aan dezelfde partner (Rabobank) verbonden zijn. Voor diverse bonden heeft de speurtocht naar een hoofdsponsor daarom niet langer de hoogste prioriteit. Ze richten zich nu op het zoeken naar geldschieters voor afzonderlijke sectoren of voor evenementen. Vooral talentontwikkeling lijdt onder het geldgebrek.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!