Google+ Pagina’s eindelijk te beheren met third-party tool

19 juli 2012, 09:12

Met HootSuite is het vanaf vandaag mogelijk om Google+ Pagina’s te beheren

Een select groepje enterprise-gebruikers had het geluk al even gebruik te kunnen maken van de mogelijkheid om Google+ Pages te beheren, maar nu kan iedereen Google+ pagina's beheren met HootSuite. Dat maakte HootSuite zojuist bekend op haar blog. Lange tijd was het de irritatie van menig marketeer (inclusief mijzelf) dat Google+ pagina's alleen te beheren waren via Google+ zelf. Met de update van HootSuite is het mogelijk om meerdere pagina's te beheren, updates in te plannen, RSS-feeds te koppelen en kun je er kringen mee beheren.

HootSuite laat weten dat het beheren van Google+ pagina's by far de meest gevraagde feature was. “Over 12,000 requests on our official Google+ Pages request form” en “Over 8,000 requests on the feedback forum”, aldus HootSuite.

Google-

Ik ga de discussie over het succes of de #fail van Google+ in deze blog niet aan. Maar zelfs als je niet geloof in het sociale netwerk Google+ blijft het vanwege de integratie met andere Google producten interessant om up-to-date informatie op je Google+ pagina te hebben. Zie bijvoorbeeld onderstaand screenshot van de zoekmachine, die de laatste twee updates (inclusief afbeeldingen) van een pagina weergeeft:

Hoe voeg je Google+ toe?

Zelf heb ik tot nu toe vooral gebruik gemaakt van Tweetdeck, maar ik begrijp dat als je een Google+ Pagina wil toevoegen je eenvoudig een nieuw netwerk kunt toevoegen. Vervolgens kun je kiezen welk van de gekoppelde pagina's en je wilt beheren. Zie ook onderstaande video.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Rob

    Google+ pagina’s nog steeds niet als third-party te beheren dus. “Ga naar Hootsuite” is geen alternatief voor een API.


    19 juli 2012 om 13:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!