Google in radiocommercials

17 januari 2006, 16:17

Google staat op het punt om dMarc Broadcasting te kopen, een bedrijf dat radiocommercials verzorgt. Er zou $ 1,1 miljard betaald worden. (Persbericht)

Een paar dagen geleden hadden we hier nog een discussie over Google en intent-driven-advertising TV-reclames naar aanleiding van John Battelle’s boek. Battelle’s reactie op dit nieuws:

I’ve been predicting that AdWords and the TV upfront will merge for years. Along the way, I should have mentioned radio as well.

Maar AdWords via radio? Eh??

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

8 Reacties

    BasPaauw

    Quote van Battelle uit het NRC interview:

    “Maar wat me nog het meest blijft verbazen is hoe zachtmoedig de bestuurders van Google zijn, hoe goed ze het met de wereld voor hebben. Ze denken echt dat ze de wereld veranderen. En ze willen dat goed doen, zonder een cent er aan te verdienen, maar dat doen ze natuurlijk wel. Het contrast is dit: vóór de internetcrisis ging het juist om veel geld verdienen. Bij Google niet”

    Deze stap naar radio verbeterd niets aan de wereld, laat staan aan het zoeken. Evenals bij Google local, Adsense, Adwords, Talk, Desktop en nog vele andere Google producten merk ik dat ze op allerlei manieren meer geld proberen te verdienen (not that there’s anything wrong with that) en dat ze daarbij gevaarlijk ver gaan in het opslaan van consumentendata.

    Is de search functie bij Google verbeterd met de toename aan producten? Nee! Wat schiet ik er mee op? Niets! Waarom maken er dan toch nog steeds zoveel marketeers, bloggers en journalisten reclame voor?


    17 januari 2006 om 18:02
    albert

    Volgens mij moet daar staan “Google in gesproken boodschappen” Ad sense wordt Audiosense….


    17 januari 2006 om 18:47
    Mark

    De volgende stap wordt het verkopen van de Google search. After all, daar verdienen ze niets mee…


    17 januari 2006 om 18:52
    Ruben Timmerman

    Hehe, Mark mist nog wat info geloof ik.

    Voor mij is de vraag wanneer Google een service begint voor doodgewone podcasters om hun mp3tjes te sponsoren. Daar zou dit wel aardig voor kunnen zijn lijkt me.

    Google is de grootste sponsor van de blogosphere, next stop: podcasts.


    17 januari 2006 om 20:26
    Nick

    @Bas Paauw

    Zolang ik nog maandverbandreclame, dagcrèmes en luiers aangeboden krijg tijdens het kijken van mijn favoriete televisieserie, vermoed ik dat er ruimte voor verbetering is. Het zal wel een wat romantische gedachte van mij zijn, maar ik hoop dat de reclameblokken korter kunnen als de commercials beter converteren. Of dat ik me in ieder geval minder hoef te ergeren.

    Misschien dat ze zo redeneren bij Google?


    17 januari 2006 om 21:28
    BasPaauw

    @Ruben, Dus google verbeterd de wereld door reclame relevanter te maken, fair enough. Maar het zoeken (vinden) op zich wordt er niet beter op en daar voor ging ik in eerste instantie naar Google. Sterker nog, ik ging in eerste instantie ook naar Google omdat er niet op geadverteerd werd. Nu gebruik ik Yahoo! als default search en probeer del.icio.us. Pas als Google de search functie verbeterd ga ik weer terug.

    @Ad mooie vondst van Target. Google zorgt zondoende wel voor nog meer (ongewenste) reclame.


    17 januari 2006 om 22:04
    BasPaauw

    In het kader van Holland promotie stel ik voor dat we Nederland nog mooier gaan maken door de daken te gaan schilderen met bijvoorbeeld Rembrandt repro’s. De Google foto’s moeten toch nog grotendeels gemaakt worden.


    17 januari 2006 om 22:24
    Roy

    lijken me de eerste stappen om in podvertising te stappen. Misschien dat google talk naast een click-to-call naar adverteerders ook reclame gaat uitzenden in google talk gesprekken?


    18 januari 2006 om 00:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!