Heineken meets 007

5 juni 2006, 20:22

Heineken meets 007Casino Royale is de titel van de nieuwste James Bond film die eind 2006 in de bioscopen te zien is. Naar verluidt met een prominente hoofdrol voor Nederlands bekendste biertje Heineken. Na de voorgaande drie Bond-versies in een bijrol geacteerd te hebben mag Heineken in deze editie opvallend flirten met de nieuwste Bond-girl Eva Green.

Er is sprake van cross-advertising want deze bevallige dame is ook te zien in de Heineken commercials rondom de première van de film. Heineken heeft verder ook webmarketing, merchandising, consumentenwedstrijden en nog een hele trits andere rechten bedongen in ruil voor naar aangenomen mag worden een substantiele vergoeding. Op 17 november start de in Tsjechië geproduceerde film welke ongetwijfeld weer velen naar de bioscopen zal trekken.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Michiel

    Ik ben benieuwd. Naar de film en daarnaast hoe ze dit hebben opgelost. Subtiele reclame in de film? Heineken bier in de film? Etc.


    5 juni 2006 om 20:35
    neoMagic

    Waarschijnlijk hebben ze dit opgelost door middel van billboards langs wegen en op gebouwen in de film. Verder is een Heineken cooler achter een bar denkbaar, wellicht ook reclamezendtijd voor de film begint… En het zal me niets verbazen als Bond een Beertender op z’n kamer heeft staan 🙂

    Vaak gebruiken ze ook subtiele close-ups om een merk uit te lichten. Bekend voorbeeld hierbij is The Matrix, waarbij Nokia (8110!) overduidelijk in beeld werd gebracht…


    6 juni 2006 om 06:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!