Heineken meets Google

1 november 2005, 20:27

Heineken meets GoogleOp www.tapvat.nl kunnen bezoekers aangeven waar zij het liefst een ‘perfect tapbiertje’ willen nuttigen. De bedoeling is dat bezoekers met behulp van Google afbeeldingen zoeken naar plaatjes van bijzondere locaties waar het Tapvat mee naar toe kan. Voor de campagne is de zoekfunctie van Google Afbeeldingen ge?ntegreerd in de website van Heineken. Als het beeld is gevonden, wordt het automatisch omgevormd tot een Tapvat-ansichtkaart die digitaal kan worden verstuurd. De inzender met de meest originele locatie wordt beloond met een reis naar die locatie, waar ook in de wereld gelegen (bron: marketing-online.nl).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Floris

    Zoals al op meer weblogs aangegeven. Google eens op Abu Graib 😛


    2 november 2005 om 06:25
    Miel

    Gadsamme. Blog ik het net deze middag, halen ze de party site offline. ‘k Moet plots een username en wachtwoord invoeren.

    Ik dacht ‘ok, ik stuur een mailtje en vraag wat uitleg’ maar het contactformulier zegt dat ik letters moet invoeren achter m’n postcode. Dat hebben we niet in België. Geen contact dus.

    Dan maar via de gewone site, maar België staat helemaal niet tussen de beschikbare landen. Nou. Da’s niet erg commerciëel van onze Noorderbuurse bierleverancier.

    Wou ik mijn custom clipje opvissen uit m’n tijdelijke internetbestanden, maar het is gecodeerd en ik krijg het niet open.

    Ik vind dat als je een viral maakt, je op z’n minst online mag blijven met je concept. Da’s nou helemaal geen goede reclame.

    Het was echt leuk en mooi, maar ’t was maar voor eventjes.

    Dat is waarschijnlijk dan met hun bier ook zo? Of interpreteer ik dat verkeerd? 🙂


    4 november 2005 om 15:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!