Ilse biedt ‘hot spots’ op basis van pay-per-click

24 maart 2003, 19:24

Ilse is deze week gestart met het vertonen van een nieuwe advertentiemogelijkheid op basis van pay-per-click.

De nieuwe advertentievorm wordt vertoond door ‘hot spots’ in het rechter zijframe van de zoekresultatenpagina. Elke adverteerder krijgt de mogelijkheid om een eerste positie te verwerven. Per zoekterm kan een adverteerder een bod per bezoeker uitbrengen. Een hoger bod per bezoeker levert een hogere positie in de ranking bij dit zoekwoord op. Het geboden bedrag per bezoeker wordt pas verrekend indien een bezoeker daadwerkelijk heeft doorgeklikt naar de site. Dit zal pas gebeuren na het bestuderen van titel en omschrijving, dus volledig pay-per-click. De adverteerder bepaalt zelf het budget waarvoor bezoekers worden verkregen.

Nadat de aanbieder zelf een titel en omschrijving van de website middels de ilse aanmeldpagina heeft doorgegeven, beoordeelt een redactioneel team van QualiGO alle aanmeldingen op relevantie. Op deze manier waarborgen QualiGO ?n ilse media de kwaliteit van de gesponsorde links.

Na het lanceren van de nieuwe zoekmachine, en de samenwerking met de Gouden Gids, is dit een derde grote stap in de fase van continue verbeteringen aan de ilse zoekmachine. ilse hoopt met deze stap de gebruiker nog beter te voorzien van gewenste zoekresultaten met een hoge kwaliteit.

Paul Molenaar van ilse media B.V.:“Met de introductie van gesponsorde links op basis van pay-per-click speelt ilse media in op een behoefte uit de markt. Daarnaast stelt deze samenwerking ilse in staat ook de kleinere adverteerders een aantrekkelijk advertentie medium aan te bieden.

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!