Imago online advertising moet beter

11 februari 2004, 10:29

De marktleiders in Britse online advertising hebben de koppen bij elkaar gestoken om voor ‘hun’ medium een beter imago te creeren. Profero, i-level, Outrider, Real Media en Media.com pleiten voor een onafhankelijke derde partij,naast bureau en klant in de orientatiefase. Deze derde partij, accountants of consultants, zou de verschillende gepubliceerde (bereik)cijfers moeten controleren.

Volgens een van de iniatiefnemers, Charlie Dobres, ceo van i-level, strooien verschillende partijen met cijfers zodat het voor adverteerders niet duidelijk is wat het medium hen kan opleveren. ‘Dit iniatief moet potentiele klanten laten zien dat online avertising wel degelijk effectief en efficient kan zijn. Als bureau is het cruciaal om zoveel mogelijk vertrouwen te geven aa de klant, zodat zij op hun beurt gericht online investeringen kunnen doen. Dat is alleen mogelijk als we vertrouwen hebben in dezelfde cijfers.’

Bron,

Adformatie, 5 februari 2004, p.16

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Martin

    Dit is precies wat we in Nederland proberen te bereiken met de STIR (Stichting Internet Reclame ). De STIR heeft afgelopen week besloten om met Intomart/GFK en Nedstat in zee te gaan. Zij zullen een doorlopend bereiksonderzoek uitvoeren wat moet leiden tot transparante tarieven voor adverteerders.


    11 februari 2004 om 10:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!