Jongeren en internet

Jongeren en internet

Uit onderzoek van Kaboem Media blijkt dat driekwart van de jongeren tussen 10 en 16 jaar dagelijks achter de computer zit. Met 81% is chatten via MSN veruit de meest populaire activiteit van jongeren gevolgd door bezoeken van websites (59%), muziek luisteren (57%), e-mailen (53%), muziek downloaden (49%), online gamen (46%) en chatten overig (46%). Jongeren surfen vooral naar MSN/Hotmail, kaboem.nl, funnygames.nl, kindertent.nl, spele.nl, habbohotel.nl, tmf.nl en cu2.nl (bron: MarketingTribune).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Vandaag komt Kaboem met een persbericht waaruit blijkt dat internet het favoriete medium is van tweens (joh?). Dit blijkt uit een grootschalig on-line onderzoek door Kaboem, het marketing-platform voor tweens, uitgevoerd in 2005 (vergelijk de 'nieuwe' resultaten met bovenstaande resultaten uit 2004). In totaal deden er 2.500 respondenten mee aan het onderzoek, die allemaal in het bezit zijn van een internet aansluiting.

    Tijdbesteding
    Uit het onderzoek komt naar voren dat bijna tweederde van de tweens (61%) de meeste tijd besteedt aan het medium internet. 87 procent van de jonge internetbezitters is dagelijks on-line. 47 procent van de Tweens zit dagelijks zelfs meer dan 3 uur op internet.

    De TV blijft achter met een voorkeur van 30 procent.

    37 procent van de tweens zegt dagelijks 3 uur of meer TV te kijken. Slechts 3 procent kiest radio of tijdschriften als favoriet medium.

    Opvallend is dat 43 procent niet dagelijks naar de radio luistert. Radio heeft plaats gemaakt voor muziek download-programma’s, zoals KaZaA, LimeWire en eDonkey. Met deze programma’s kan je muziek gratis downloaden. Het downloaden van muziek is mateloos populair onder de jeugd. Zij geven aan dat zij het belangrijk vinden om zelf te kunnen bepalen naar welke muziek ze luisteren.

    De tweens besteden per dag hun meeste tijd aan:
    61% Internet
    28% TV kijken
    5% Mobiel bellen/SMS-en
    5% Radio luisteren
    1% Tijdschriften lezen

    Internetactiviteiten
    Uit het onderzoek blijkt dat tweens internet vooral als communicatiemiddel gebruiken. 81 procent zit minimaal één keer per week op MSN, 72 procent geeft zelfs aan dagelijks via MSN te communiceren. MSN wordt hoofdzakelijk door de tweens gebruikt om te kletsen en te flirten.

    Top 6 internet activiteiten:
    81% MSN
    63% Games spelen
    55% Muziek downloaden
    53% Surfen
    48% Plaatjes zoeken
    47% Mailen

    Op de vraag wat de favoriete bezigheid is op internet, antwoordt 61 procent MSN.

    Bron:
    Persbericht Kaboem

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.