Jongeren willen 24 uur per dag met elkaar contact hebben

Jongeren willen 24 uur per dag met elkaar contact hebben

Jongeren willen 24 uur per dag contact met elkaar kunnen hebben. Dat zegt Carl Rohde, trendwatcher en hoogleraar Massacommunicatie en Sociale Wetenschappen aan de Universiteit van Utrecht.

Tijdens het congres Engaging Consumers, dat recentelijk door MSN Microsoft werd georganiseerd, zei Rohde dat kinderen veel minder tv kijken, maar niet weg te slaan zijn bij de computer. Vooral MSN Messenger is erg populair onder jongeren. In Nederland zijn er zo`n 3,3 miljoen gebruikers. Wereldwijd zijn dat er 130 miljoen. In Nederland komen er maandelijks zo`n 100.000 gebruikers bij.Jongeren kijken volgens hem ook anders naar reclame dan vroeger. `Jongeren kijken niet meer naar wat ze van een commercial vinden, maar hoe ze hem zelf gemaakt zouden hebben`, aldus Rohde. Rohde noemt de categorie van kinderen in de leeftijd van 6 tot 14 jaar de Nintendo Kids. Over 15- tot 25-jarigen zegt Rohde: `Twintigers zijn allemaal met een zilveren lepel in hun mond geboren. Zij krijgen voor het eerst met tegenwind te maken. Het is interessant om te zien hoe ze daarmee omgaan. Goed merkenbeleid kan volgens Rohde worden gevoerd als onderzocht wordt wat de zogeheten `soft spots` zijn van mensen.

Bron:
Reclameweek nr. 46, p. 32, 1 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.