Jongeren willen 24 uur per dag met elkaar contact hebben

25 november 2003, 05:51

Jongeren willen 24 uur per dag contact met elkaar kunnen hebben. Dat zegt Carl Rohde, trendwatcher en hoogleraar Massacommunicatie en Sociale Wetenschappen aan de Universiteit van Utrecht.

Tijdens het congres Engaging Consumers, dat recentelijk door MSN Microsoft werd georganiseerd, zei Rohde dat kinderen veel minder tv kijken, maar niet weg te slaan zijn bij de computer. Vooral MSN Messenger is erg populair onder jongeren. In Nederland zijn er zo`n 3,3 miljoen gebruikers. Wereldwijd zijn dat er 130 miljoen. In Nederland komen er maandelijks zo`n 100.000 gebruikers bij.Jongeren kijken volgens hem ook anders naar reclame dan vroeger. `Jongeren kijken niet meer naar wat ze van een commercial vinden, maar hoe ze hem zelf gemaakt zouden hebben`, aldus Rohde. Rohde noemt de categorie van kinderen in de leeftijd van 6 tot 14 jaar de Nintendo Kids. Over 15- tot 25-jarigen zegt Rohde: `Twintigers zijn allemaal met een zilveren lepel in hun mond geboren. Zij krijgen voor het eerst met tegenwind te maken. Het is interessant om te zien hoe ze daarmee omgaan. Goed merkenbeleid kan volgens Rohde worden gevoerd als onderzocht wordt wat de zogeheten `soft spots` zijn van mensen.

Bron:

Reclameweek nr. 46, p. 32, 1 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!