KPN en Endemol bundelen krachten

7 februari 2006, 12:44

KPN en Endemol komen met ‘nieuwe vormen van adverteren’. Het zou volgens KPN- woordvoerder Caroline Ubachs gaan het om “personalized advertising” waarbij men conform een (consumenten) profiel advertenties aangeboden krijgt. Het nivo van tivo zeg maar want heel erg revolutionair is dit niet. De vraag is meer hoe je de doelgroep in kaart krijgt, de voorkeuren leert kennen en hoe je boodschappen en linkjes op een passende manier koppelt aan content.

Adresseren noem je zoiets in ‘vakjargon’. Er is maar ??n tool wat dat op dit moment kan bewerkstelligen en dat is de Electronic Program Guide (EPG) en in dit geval de Personal Program Guide (PPG). Wat dan opvalt in het artikeltje over dit onderwerp op de website van Emerce is dat zowel KPN als Endemol met geen woord rept over wellicht de belangrijkste component in deze op zich zinvolle strategie.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Peter Bonjernoor

    Wat ik verbijsterender aan de samenwerking vond was dat KPN daadwerkelijk schijnt te geloven dat ze geld kunnen verdienen aan mensen die op hun mobieltje oude afleveringen van Medisch Centrum West gaan kijken…


    8 februari 2006 om 07:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!