Maakt Pepsi voor de tweede keer een fout?

27 januari 2005, 05:15

Maakt Pepsi voor de tweede keer een fout?Pepsi herhaalt de Pepsi iTunes Music Promotion waarbij je via een code onder de dop van een Pepsi-fles gratis iTunes kunt downloaden. Al eerder werd deze aktie gehouden, waarbij op eenvoudig wijze voor de aankoop al de code kon worden verkregen.

Nu zou je denken daar hebben ze van geleerd!

Maar de aktie is nog steeds hetzelfde, dus opnieuw wordt de truc op diverse blogs uitgelegd. En toch denk ik dat Pepsi er van geleerd heeft; De vorige keer is er op weblogs intensief geschreven over de aktie. Juist door de aktie opnieuw op dezelfde wijze te lanceren krijgt men (denk ik) meer aandacht dan bij een gewijzigde aktie die in eerste instantie onkraakbaar zou zijn.

bron: Adrants

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!