Marketeers zijn retedruk

21 juli 2005, 12:07

Iedereen zal intussen hebben gemerkt dat de frequentie van berichten op Marketingfacts de laatste weken wat achterblijft in vergelijking tot wat we gewend zijn. Naast het feit dat een aantal bloggers inmiddels op vakantie is, zijn de overige bloggers allemaal retedruk. Dit geldt overigens niet alleen voor de bloggers maar voor iedereen die ik de laatste weken heb gesproken. Dat is natuurlijk een goed teken maar het is wel opmerkelijk te noemen. Zeker in een zomerperiode.

Gaat het weer goed met BV Nederland of hebben we de afgelopen maanden allemaal teveel zitten surfen en moeten we nu als een gek het werk afmaken voordat we op vakantie kunnen gaan?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

15 Reacties

    jeroenmirck

    Teveel zitten surfen. Period.


    21 juli 2005 om 12:30
    jerry

    druk zijn of

    druk doen,

    druk lijken,

    druk maken

    om maar druk te zijn


    21 juli 2005 om 12:38
    Bart

    We zijn allemaal retedruk inderdaad. Alles afhandelen voordat mensen met vakantie gaan is de hoofdoorzaak. Deadlines verschuiven (naar voren) en hetzelfde werk moet door minder mensen gedaan worden. Maar groeien doen we ook behoorlijk!


    21 juli 2005 om 12:42
    evroekel

    Al enige tijd terug van vakantie en erg strakke deadlines! Hoe zo zomerperiode?


    21 juli 2005 om 13:28
    Rudi

    Same here 😉


    21 juli 2005 om 13:34
    media

    Verontrustende emails en telefoontjes over dit bericht. Men snapt de humor niet. Die is er dus ook niet! Ik was hier serieus over de constatering dat ik merk dat (vooral interactieve) marketeers deze zomer enorm druk zijn. Alle grote adverteerders weten dat het traditionele adverteren niet meer werkt maar hebben geen idee hoe dan wel. Internet lijkt een oplossing maar daar hebben ze zich nog nooit in verdiept. Daar moeten specialisten bij worden gehaald. Interne marketeers worden helemaal gek van het organiseren en bureaus krijgen de mensen niet aangesleept om aan de vraag te kunnen voldoen. Er is dit jaar absoluut geen sprake van een zomerdip. In tegendeel, het is drukker dan ooit!


    21 juli 2005 om 15:07
    Bart

    Ook bij ons voor het eerst in 6 jaar geen zomer-reces, maar veel projecten die op 1 september live moeten gaan.


    21 juli 2005 om 15:50
    Jonathan Marks

    Me too…deadlines are being mentioned that assume you have already had a holiday!


    21 juli 2005 om 16:14
    EJ

    Net te druk om écht te reageren 😉


    21 juli 2005 om 19:34
    at

    Ja EJ me too…..


    21 juli 2005 om 19:42
    EJ

    Moet je toch beter kijken. Of dacht je een Gartner rapport te kunnen verwachten? Have fun.


    21 juli 2005 om 19:50
    media

    Zal ‘m in dat geval wel gemist hebben; waar staat ie?


    21 juli 2005 om 19:52
    EJ

    P.s Marco, wanneer komt je boek ‘My Virtual Life’ uit?


    21 juli 2005 om 19:59
    media

    Je reactie doet vermoeden dat je dat visiestuk dus niet hebt geschreven 😉


    21 juli 2005 om 20:00
    webwolff

    Zomerreces ? Which Zomerreces ?

    Volgens mij zijn politici nog de enigen die dit kunnen en ook nog doen.

    En ja : ik kijk ongetwijfeld beperkt, maar interactief marketing- nederland lijkt goed wakker te worden.


    22 juli 2005 om 10:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!