Marketingfacts zoekt nieuwe stagiair of afstudeerder

1 juli 2021, 07:00

Lijkt het je mooi en boeiend om mee te werken aan een innovatief en inspirerend vakblog over innovatie in marketing? Mooi, want dan heeft Marketingfacts iets leuks voor je.

We hebben dé perfecte stageplaats of eventueel afstudeerplek voor je bij de grootste online vaktitel over marketing in Nederland. Ons vakblog wordt gevuld door de grootste vakspecialisten van Nederland met marketing insights van nu (nu!). Je doet dus kennis en relevante werkervaring op die écht van pas komt na je studie.

Wat zoeken we?

Ooit afgevraagd waarom vrijwel alle (!) hbo-marketingdocenten van Nederland rondzeulen met dat 400 pagina’s dikke ‘NIMA Marketingfacts Jaarboek‘?

Marketingfacts publiceert interviews, opinies, cases, how too’s, achtergronden, onderzoeken, insights en uitleg, eigenlijk álles over innovatie in marketing. Dat doen we via tekst, white papers, podcasts, video, infographics noem maar op en dat publiceren we via onze site – uiteraard – maar ook via onze social kanalen, de platforms van onze mediapartners en – inderdaad – we brengen zelfs een jaarboek uit.

Voor de redactie zijn we vooral op zoek naar een aanpakker die het leuk en interessant vindt om over trends, cases en innovaties in marketing te publiceren. Je schrijft en redigeert teksten over het vak, marketing in de praktijk, marketeers, on- en offline marketingtoepassingen en nog veel meer. Je maakt lezers enthousiast, helpt met praktische kennis van online publishing, optimalisatie en hebt een uitgesproken hands-on mentaliteit. Je leert over de ins en out van het (brede) marketingvak en de dynamiek van een always-on redactieteam.

Wat heb je nodig?

We publiceren voor professionals in marketing, communicatie en sales. Over de precieze invulling kunnen we het nog hebben. Je hóeft zelf geen marketeer te zijn, maar je hebt wel affiniteit met marketing en marketingcommunicatie. Ongeacht je studie-achtergrond ben je gefascineerd door ‘het vak’: wat het is, wat het doet, hoe het werkt en wat het betekent voor mens en maatschappij.

Je volgt bij voorkeur een relevante hbo- of wo-opleiding, richting journalistiek, communicatie, redactie of media. Redactiewerk veronderstelt dat je proactief bent, creatief, zelfstandig en gestructureerd kunt werken. Die uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is een pré en anders leren we het je wel. Belangrijk is dat je (vrijwel) fulltime beschikbaar bent voor zes maanden, liefst vanaf september. Kennis van en ervaring met online publishing is ook praktisch, handigheid met alles digital ook, maar we begrijpen ook wel dat schapen met vijf poten meestal niet zo lang leven, dus we helpen je goed te worden waarin je je wilt ontwikkelen.

Match & Mix

We zoeken dus een opgeruimde aanpakker die soms aan een half woord genoeg heeft, die snel denkt en beschikt over het nodige relativeringsvermogen. Ook hier wordt gehakt en ook hier vallen spaanders. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar even zoals het kan. En als je specifiek een afstudeerproject zoekt: denken we graag over mee, zolang je maar de nodige uren kunt pakken als multi-inzetbare redactiekracht.

Je ontvangt maandelijks een prima stagevergoeding. Je zult leren over marketing, media, reclame, online innovaties in het vak. Wat het is, hoe het werkt, hoe het zich ontwikkelt, wat het kán betekenen om de wereld mooier te maken. Die ervaring, kennis en vaardigheden zullen je bijblijven en geven je een voorsprong in gesprekken óver marketing. Een leven lang.

Dit voorjaar tot en met de zomer werkte Thomas bij ons, student aan de Hogeschool Utrecht die een minor doet ‘Project van je Leven’. Hij weet precies hoe we werken en wat je kunt verwachten. Mocht je praktische vragen hebben van ‘student tot student’, brengen we je graag met hem in contact.

Neem voor meer informatie, het liefst samen met je motivatiebrief en cv, contact op met Kari-Anne Fygi (eindredacteur) of Luuk Ros (hoofdredacteur). Mag via rooksignalen, flessenpost of anders de redactiemail: redactie@marketingfacts.nl.

luuk ros
Manager Merk & Media van NIMA bij NIMA

Binnen het Nederlands Instituut voor Marketing verantwoordelijk voor de het merkmanagement van NIMA, content (die we al dan niet in samenwerkingen met leden en derden publiceren) en verbindingsofficier richting pers en stakeholders. Ik was van 2018 tot 2024 Hoofdredacteur van Marketingfacts. Studeerde in 1995 af (hbo Communicatie) en werkte bij een aantal corporates (Albert Heijn, DaimlerChrysler/debitel en Praxis), bureaus (Van Oorschot, Coebergh), maar vooral bij B2B-vakmedia (Telecommerce, Tijdschrift voor Marketing, Marketingonline, MarketingTribune, Marketingfacts) en inmiddels dus bij de beroepsvereniging voor professionals in marketing. Marketing-nerd. Professional Consumer. Retailmarketing. Leest/luistert/kijkt alles wat los en vast zit over innovatie in marketing. Bedenker van de NIMA Marketing Day.

COMMUNITY
Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!