Merijn Everaarts: ‘Dopper is initiatief tegen zwerfvuil, flesje komt daarna pas’

10 februari 2014, 14:59

Ondernemer Merijn Everaarts heeft maar één missie: weg met die wegwerp-waterflesjes. Zijn Dopper-fles is van duurzaam hard plastic.”Ik heb er nu zo’n 600.000 verkocht in acht landen.”

Everaarts ging in 2010 op zoek naar het ideale waterflesje. “Ik had een documentaire gezien over zwerfafval en de plastic soep in de oceaan. Ik schrok van de omvang van het probleem. Plastic breekt niet af, het wordt blubber.”

Het Nederlandse publiek werd gevraagd om mee te denken over het perfecte duurzame waterflesje. “Een alumnus van de TU Delft, Rinke van Remortel, kwam met een sexy design dat aansloot bij de wensen van het grote publiek.” Niet alleen dat, het kreeg ook een eervolle vermelding op de Red Dot Awards, de grootste designwedstrijd ter wereld.

Met een aantal marketingstunts wist Everaarts de aandacht op de Dopper te vestigen. “Na een flashmob hadden we een groep early adopters die het woord voor ons verspreidden.” Er zijn inmiddels twee ‘ambassades’, in San Francisco en Hong Kong, en dat moeten er acht gaan worden op vier continenten. “In Amerika verhuizen we naar New York, omdat daar meer behoefte is aan ons product.”

De ondernemer hoopt verder internationaal uit te rollen om schoon drinkwater uit de kraan wereldwijd te promoten. “Dopper is een initiatief, een mindset. Het flesje komt daarna pas.” Everaarts behaalde ook de Trouw top-100 van meest invloedrijke Nederlanders op het gebied van duurzaamheid, Zijn initiatief wordt geloond om de promotie van kraanwater en het terugdringen van de de plastic soep van afval.

Het succes van de flesjes maakt dat Everaarts inmiddels bezig is met een tweede variant, de Dopper Steel van RVS. Samen met het Chinese bedrijf China Challenge hoopt de ondernemer nieuwe duurzame drinkflessen te maken.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!