MSN Search kan rekenen!

22 november 2004, 10:20

Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet alle mogelijkheden van de nieuwe MSN Search heb bekeken maar deze vind ik wel aardig: type in 2x+3=14 en MSN komt netjes met de waarde voor x (via: researchbuzz.org).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

10 Reacties

    Bert

    Heeft Google toch ook al tijden?


    22 november 2004 om 11:45
    Golumbus

    @Bert

    Nee, Google lost geen lineaire vergelijkingen op.


    22 november 2004 om 13:50
    jan

    Ook niet-lineaire vergelijkingen worden opgelost : x*x+2*x+3=4


    22 november 2004 om 13:55
    media

    Rekenmogelijkheden van MSN gaan inderdaad verder dan die van Google. Jan, voor zover ik weet kan MSN echter geen niet-lineaire vergelijkingen oplossen (de vergelijking die je hierboven laat zien is nog steeds een lineaire vergelijking).


    22 november 2004 om 15:40
    media

    @jan: voor zover ik weet zijn niet-lineaire vergelijkingen niet algabraisch op te lossen; alleen mbv numerieke methoden als newton-rhapson (of hoe die ook al weer mogen heten). Nu heb ik geen wiskunde maar scheikunde gedaan dus ik kan er naast zitten. Is er wellicht een wiskundige in de zaal?


    22 november 2004 om 20:50
    Golumbus

    Inderdaad ,

    “A linear equation is an equation containing only functions that are linear in the variables of interest: put more simply, terms such as x^2 aren’t allowed.” (wikipedia)

    Ik heb de term ‘lineair’ gebruikt omdat ik een vergelijking met x^2 als notatie gebruikte bij MSN, en dat leverde (toen) zoekresulteten op, geen oplossingen. Daaruit concludeerde ik dat alleen lineaire vergelijkingen werken.

    de notatie x^2 ( en in het algemeen x^n ) werkt inmiddels wel.


    24 november 2004 om 14:34
    Golumbus

    Vraag blijft natuurlijk of je daar een zoekmachine voor nodig hebt. Hooguit een leuke toevoeging in voorkomende gevallen.


    24 november 2004 om 18:09
    media

    Inderdaad goede vraag; aan de andere kant zie je dat zoekmachines evolueren naar enerzijds hele generieke vraagbaken (op verschillende platformen; dus naast pc ook toegankelijk via tv, mobiel, etc) en anderzijds naar hele specialistische zoekmachines. Google en MSN richten zich duidelijk op de eerste categorie en proberen daar van alles en nog wat om te kijken wat aanslaat. Bovendien, breng iets dat de ander nog niet heeft en de free publicity motor gaat weer lopen!


    24 november 2004 om 18:31
    Golumbus

    Tja, marketing technisch misschien aardig om iets wat al jaren bestaat als ‘nieuw’ te brengen. Ik heb het daar zelf niet zo op, maar ik ben dan ook geen marketeer.

    Wat mij trouwens de laatste tijd opvalt is dat google zo snel update. ( Zeg maar dagelijks ) Ze voelen waarschijnlijk de hete adem van services als Technorati, Waypath, Blogdigger en het hele RSS gebeuren. Op dit vlak moet ik nog zien hoe MSN het gaat doen. Toegang tot het ‘live’ internet lijkt een zeer belangrijke rol te gaan spelen.


    24 november 2004 om 20:28
    Golumbus

    Ik had het eerst even moeten checken, kleine test lijkt er op te wijzen dat MSN erg snel is ( <3 uur )


    24 november 2004 om 21:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!