MSN search nieuwe stijl

12 februari 2003, 18:17

In navolging van o.a. Inktomi, AltaVista, HotBot, FAST Search & Transfer en AskJeeves gaat nu ook MSN search de techniek en vormgeving aanpassen.

Op de testsite van de Microsoft Network zoekpagina zijn banners en de grote navigatiebalk weggelaten, zo meldt CNet. Zo wordt de pagina sneller geladen en zijn er meer zoekresultaten te zien. “We moeten ons richten op wat gebruikers willen en dat is snelle resultaten krijgen,” aldus MSN.

De nieuwe dienst biedt ook een spellingchecker voor mensen die standaardwoorden verkeerd intikken. Ook zullen de zoekwoorden benadrukt worden in de zoekresultaten.

MSN is een van de partijen die de hegemonie van Google probeert te breken. Met bijvoorbeeld gesponsorde links kunnen webportals als MSN veel geld verdienen. De opbrengsten uit dit soort deals verdubbelden in 2002. De druk is daarom groot om met een betere service te komen.

Volgens MSN wijst een onderzoek van ComScore Media Metrix uit dat de meeste mensen MSN al vaker gebruiken dan andere zoekmachines. Volgens Nielsen/NetRating echter staat Google nog steeds aan top met 37,3 miljoen gebruikers in december. Daarna komt Yahoo! Search met 36,5 miljoen gebruikers, gevolgd door MSN Search met 34,3 miljoen.

Veel mensen vermoeden overigens dat MSN zoveel gebruikers trekt omdat Microsofts Explorer browser automatisch naar de MSN Search pagina surft als er een verkeerd internetadres wordt ingetikt.

Bron:

http://news.zdnet.co.uk/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!