Mysocialdatabase.com wint Online Tuesdays ‘The Floor Is Yours’

10 december 2015, 08:50

Mysocialdatabase.com heeft dinsdagavond tijdens de traditionele decembereditie van Online Tuesday, The Floor Is Yours, beslag gelegd op zowel de publieks- als de juryprijs en is daarmee de grote winnaar van de avond geworden. De startup was daarmee de beste van 9 kandidaten die hun producten en ideeën mochten pitchen voor het publiek en de jury.

Jaarlijks organiseert Online Tuesday, het maandelijkse offline event voor online marketeers en professionals, in december een pitchcompetitie. Iedereen mag een idee inzenden met als doel 5 minuten ‘podiumtijd’ te pakken. Dit jaar had de organisatie van Online Tuesday uit alle inzendingen 9 pitches geselecteerd die een presentatie mochten houden. Zowel het publiek als de jury mochten aan het einde van de avond een winnaar aanwijzen.

Publieksprijs

Thomas Slabbers overtuigde met zijn pitch over Mysocialdatabase.com het publiek: hij wist meer dan de helft van alle stemmen binnen te halen. Deze startup heeft een unieke database opgebouwd van profielinformatie op basis van Twitterprofielen – dusdanig uniek, dat het een partnership met Twitter zelf heeft weten te sluiten.

Op de tweede plaats eindigde Erik Loots van Twentie Four, een documentaireserie over mensen die “de wereld redden en eraan verdienen”. Drie start-ups deelden de derde plek, te weten SwipeGuide (een tool voor digitale interactieve handleidingen), BarDoggy (een app die je vertelt in welke kroeg in de buurt het gezellig is) en Part-up (een tool die samenwerking in teams faciliteert).

Winnaar Thomas Slabbers pitcht Mysocialdatabase.com tijdens The Floor Is Yours

Juryprijs

Naast de publieksprijs koos ook een jury een top-3. Op de derde en tweede plaats selecteerden zij respectievelijk BarDoggy en SwipeGuide. En ook de jury vond Mysocialdatabase.com de duidelijke winnaar vanwege “het goede verhaal, het goede product, verstand van zaken en het partnership met Twitter, dat de mogelijkheid tot internationale groei biedt”.

De jury bestond dit jaar uit Bert Jan ten Kate, oprichter van ‘publisher trading desk’ Massarius, Anieka van Leeuwarden, business developer bij investeringsmaatschappij StartGreen Capital, en Jeroen Tjepkema, oprichter van Measureworks en startup-coach bij Startupbootcamp.

Stijgende kwaliteit

Het mooie is, dat we vanuit Online Tuesday een stijgende lijn merken in de kwaliteit van de pitches in de aflopen jaren. Steeds meer focus komt te liggen op echte start-ups en hun ideeën. Ongetwijfeld heeft de toegenomen interesse in Nederland op dat gebied in Nederland zijn uitwerking op de pitches, want ze worden elk jaar professioneler en levensvatbaarder. En dat terwijl tijdens eerdere edities van The Floor Is Yours partijen meepitchten als HelloFresh, LifeHunters, Smulpaapje, iLost, Snowciety, Favoroute, 24sessions, Fibéo en Polarsteps.

Pitches

De pitches tijdens Online Tuesdays The Floor Is Yours 2015 werden verzorgd door:

Terugkijken

Kijk alle presentaties van de avond terug in onderstaande videoregistratie van Voormedia.

Inschrijving

De inschrijving opent vandaag om 12.00 uur (’s middags). Dan worden 300 plaatsen vrijgegeven. Je kunt je inschrijven via Meetup (vanaf 12 uur dus)!

Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt dan automatisch een bericht als er een plaatsje voor je vrijkomt.

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, NEWPEOPLE, DQ&A Media Group en PostNL.

Online Tuesday wordt mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren Nextail, Exponential, MeasureWorks en Massarius. De videoregistratie en livestream worden verzorgd door Voormedia.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!