NBC gaat in de verkoop

8 december 2004, 06:00

Het tegen betaling opnemen van allerlei producten in TV-programma’s is niets nieuws. De Nederlandse Bugaboo werd populair in Amerika mede dankzij vertoning in een tv-serie. Echter ook NBC gaat nu een stapje verder en opent een online shop. Zoeken naar je favoriete artikel op aflevering, acteur of product is mogelijk. Delivery Agent verzorgt voor NBC het geheel en had al vergelijkbare samen-werkingen met ABC, maar NBC is de grootste deal in het 2-jarige bestaan van het bedrijf tot nu toe.

Kritieken dat commercie en entertainment door elkaar gaan lopen worden door NBC afgedaan met “If there is a hallmark for NBC, it is innovation that enriches the viewer experience for our programming,” aldus Stephen Andrade, NBC vice president of Interactive Development.

Persoonlijk vind ik het wel een beetje driest dat de innovatie door NBC gezocht wordt in dit soort initiatieven. Waar blijven de echt innovatieve programma’s?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    at

    @ erik : Of een combinatie van die twee?


    8 december 2004 om 08:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!