Nieuw vakblad voor webwinkeliers gelanceerd op Marketing3

29 november 2005, 18:50

Nieuw vakblad voor webwinkeliers gelanceerd op Marketing3

Vanavond werd tijdens Marketing3 een nieuw Nederlands vakblad voor webwinkeliers gelanceerd: Twinkle. Het blad, dat zich richt op managers en professionals in de thuiswinkelbranche, zal eind november voor het eerst verschijnen in een oplage van 8000 exemplaren.

“Twinkle laat verkopers op afstand schitteren. De belangrijkste aspecten van uw dagelijkse praktijk worden snel en zeer leesbaar geboden”, omschrijft uitgever BBP het magazine. Het wil met het blad alle partijen – ondernemers en toeleveranciers maar ook de politiek – voorzien van praktische informatie.

Leden van de brancheorganisatie Thuiswinkel.org zijn automatisch en kosteloos geabonneerd op het blad, en ook voor andere web-winkeliers is het abonnement gratis. Het blad zal 8 maal per jaar verschijnen en wordt ondersteund met een website die relevant nieuws en informatie biedt.

Bronnen: twinklemagazine.nl, ebase.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

14 Reacties

    venturo

    Ff voor mijn beleving, een geprint magazine voor webwinkels? Geen e-zine met branche-log of een virtueel clubhuis voor digitale ondernemers? Kweenie!


    29 november 2005 om 19:10
    Anders

    Ik geloof er wel in. Webwinkeliers zitten al de godganse dag met hun neus in de monitor, ik zie ze best af en toe relaxen met een kop koffie en een goed blad. De dagelijkse korte kost vind je wel op de site en elders, de achtergrondverhalen van je concurrenten en voorbeelden kun je vervolgens in je luie stoel lezen. Komt bij dat het abonnement gratis is voor de doelgroep. Bij een betaald abonnement voor een internetmagazine zou ik ook mijn twijfels hebben.

    Of een branche-log of virtueel clubhuis zoveel zin zou hebben weet ik niet. Kans is reëel dat die vooral het domein zouden/gaan worden van de zolderkamer-hobbyisten en startende eenpitters, waardoor veel discussies op pixelkniveau gevoerd gaan worden en de grote webwinkeliers (dus grote adverteerders) wegblijven.

    Fraaie vormgeving trouwens.

    Ehh… Dat blad.

    Dus.


    29 november 2005 om 19:38
    venturo

    Anders, met hun neus in de monitor. Hmm… zoiets als jij en ik misschien? Hoeveel vakbladen lees jij van papier? Ik scan adfo, reclameweek, broadcast en emerce. Maar in mijn ‘vakgebied’ ontvang ik nieuwsbrieven en bezoek ik websites/logs. En ja Marco de website ziet er wel aardig uit. Maar toch, business print….


    29 november 2005 om 19:50
    Marieke Verdonk

    We hebben natuurlijk wel onderzoek gedaan naar de behoefte van een magazine. Willen webwinkeliers wel een blad of lezen ze liever online? Ze wilden graag een blad, was de uitkomst. Vandaar.


    30 november 2005 om 07:33
    Marieke Verdonk

    Niet de behoefte van, maar aan een magazine natuurlijk.


    30 november 2005 om 07:34
    henkjan

    @ Anders

    Zeker mooie vormgeving. Wie is zij?


    30 november 2005 om 10:22
    Feeder

    33 euro administratiekosten is bij een eenjarig abonnement toch nog ruim 4 euro per nummer. Maar ik laat me graag verleiden door de 3 proefnummers die ik gratis tegemoet mag zien.


    30 november 2005 om 10:45
    Waldo

    Ik vind ut een geweldig blad! Ziet er profi uit. De eerste B2B glossy! …

    Website ziet er ook goed uit! 😀


    30 november 2005 om 12:26
    henkjan

    Maar wie is nou die prachtige vrouw ?


    30 november 2005 om 12:32
    Aart Wallet

    Supergoed initiatief! Heeft de shoppingmarkt zeker behoefte aan en slim om meteen alle Thuiswinkel.org-leden te abonneren!


    30 november 2005 om 14:03
    Anders

    Waarom komt er in januari een weblog als je nu al kunt reageren op de nieuws-items op twinklemagazine.nl? Het is al lastig zat om die content dagelijks te vullen en de bezoekers aan het reageren te krijgen. Ik betwijfel of het zin heeft om twee newsfeeds te moeten vullen. Liever 1 ding goed doen dan twee dingen half, zou ik zeggen.


    30 november 2005 om 18:21
    Feeder

    @henkjan

    Volgens mij is het Mabel Wisse Smit.


    30 november 2005 om 18:35
    media

    Heb het eerste nummer inmiddels gelezen. Leuk en interessant tijdschrift maar ben wel benieuwd hoe lang ze het kunnen volhouden om met interessante items te komen zonder te verzanden in een tijdschrift vol met advertorials. Het onderwerp is immers redelijk beperkt.


    30 november 2005 om 19:59
    Marieke Verdonk

    Waarom komt er in januari een weblog als je nu al kunt reageren op de nieuws-items op twinklemagazine.nl? Het is al lastig zat om die content dagelijks te vullen en de bezoekers aan het reageren te krijgen. Ik betwijfel of het zin heeft om twee newsfeeds te moeten vullen. Liever 1 ding goed doen dan twee dingen half, zou ik zeggen.

    Het wordt een ander soort weblog dan jij hier beschrijft. In ieder geval gevuld door één persoon die heel wat zinnigs heeft te vertellen 😉


    2 december 2005 om 08:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!