Online Tuesday #39: Shoppen 5.0 – de integratie van offline, online en mobile shopping

29 oktober 2013, 09:29

Voor de shopaholics onder ons is omnichannel-shopping niets nieuws. Of het nu gaat om je dagelijkse boodschappen, een cadeau voor je oma of een nieuwe outfit… veel shopsystemen zorgen voor steeds meer integratie tussen offline, online en mobiel. Niet alleen de belevenis over deze drie kanalen wordt op elkaar afgestemd, maar ook de integratie tussen de kanalen wordt steeds verder doorgevoerd. Voor marketeers betekent dit: een zee aan nieuwe mogelijkheden! Tijdens Online Tuesday #39 “Shoppen 5.0 – de integratie van offline, online en mobile shopping”, op dinsdag 12 november a.s., word je meegenomen in de huidige trends en ontwikkelingen op dit gebied en werpen we een blik op de toekomst.

Sprekers

De volgende drie sprekers je vertellen over hun ervaringen in het vakgebied.

  1. Jerry Stam, Senior Managing Consultant Smarter Commerce bij IBM en Lead Expert Group Shopping 2020. Hoe shopt de consument in 2020 en welke acties moeten worden ondernomen op nationaal, branche en bedrijfsniveau opdat B2C ondernemend Nederland succesvol hier op in kan spelen, nationaal én internationaal?
  2. Bas van der Krogt, Manager e-Commerce bij Hoogvliet. Op welke manier kunnen offline retailers de stap naar online maken en ervoor zorgen dat er integratie ontstaat tussen de offline en online kanalen? Hoe zet Hoogvliet de offline filialen in om online tot een succes te maken en vanuit welke invalshoeken wordt deze strategie benaderd?
  3. Maurice Jongerius, Manager Mobile bij Bol.com. Wat is de rol van mobiel en mobile presence in shoppen bij Bol.com? Hoe ver is de integratie tussen offline en mobiel shoppen doorgevoerd? Wat zijn de gevolgen hiervan voor een retailer als Bol.com?

Experience

Naast bovengenoemde sprekers zullen Rosanne Jansen & Valerie van der Meer, founders van 9straatjesonline, zorgen voor een bijzonder experience deze avond! 9straatjesonline is ‘s werelds eerste online shopping area waar de fysieke winkels uit het gelijknamige gebied in Amsterdam hun producten onder één digitaal dak aanbieden. 9straatjesonline is het voorbeeld van een succesvolle integratie van een off- en online winkelbeleving waardoor de individuele winkelier verder kan reiken dan zijn bestaande klantenkring en op een hoog niveau e-commerce kan bedrijven zonder grote investeringen van tijd en geld.

Inschrijving opent om 12 uur

Toegang tot Online Tuesday is gratis. Vandaag om 12 uur opent de inschrijving voor de eerste 200 inschrijvingen, dus zorg dat je je snel aanmeldt via Meetup.com.

Ben je te laat? Geen probleem. Volgende week dinsdag om 12 uur volgt een (kleinere) tweede ronde van 50 inschrijvingen. Dan is het ook pas mogelijk om je aan te melden voor de wachtlijst zodra de inschrijving vol is.

De avond vindt zoals gebruikelijk plaats in Felix Meritis in Amsterdam en start om 19.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur). Het programma loopt tot ca. 21.15 met aansluitend een borrel. We zien jullie graag op 12 november a.s.!

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, NEWPEOPLE en DQ&A Media Group.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!