Online shoppers geven voorkeur aan aggregators

25 maart 2005, 05:28

Voorkeur van type aggregator bij online winkelen

Uit onderzoek van BizRate Research (in opdracht van Shopzilla) blijkt dat 59% van de online shoppers eerst zijn zoeken naar een nieuw product start bij een aggregator (heeft iemand daar een goed Nederlands woord?) en niet bij de shops zelf. Dit is een toename van 13% ten opzichte van eind 2002. Van de aggregators zijn zoek-machines het populairst (54%) gevolgd door vergelijkingssites (24%) en online veilingen (14%) (bron: ClickZ).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Danny

    de term aggregator houd je nog tegoed

    @ later

    danny


    25 maart 2005 om 23:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!