PropheSEE voorspelt succes van tv-formats

2 februari 2005, 06:31

The Interpublic Group en TVtracker.com hebben samen PropheSEE ontwikkeld, een instrument dat in een vroeg stadium het succes van tv-formats kan voorspellen. Op basis van de datamining technologie van Trendum worden online discussies in forums, nieuwsgroepen (en weblogs?) over tv-programma’s in kaart gebracht. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar het aantal maar ook naar het sentiment van de discussies. PropheSEE, dat al een geruime in betafase zit, zou twee maanden voor de premiere van de Amerikaanse tv-serie “Desperate Housewives” al hebben voorspeld dat het een hit zou worden (bron: Adweek).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Karlijn

    linkje naar Adweek doet het niet, heb je de link naar het volledige bericht?


    2 februari 2005 om 08:58
    media

    Karlijn, het betreft een link naar een voorlooppagina op AdWeek. Het artikel is alleen toegankelijk voor abonnees.


    2 februari 2005 om 09:44
    Mart

    Is dit ooit uit de beta fase gekomen?


    29 juli 2008 om 06:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!