Reclame als bestanddeel van onze cultuur

1 maart 2005, 05:45

Afgelopen week werd in theater Die Kammerspiele in Hamburg een bijzonder voorstelling gegeven. Acteurs speelden op het podium reclame na en wisten volle zalen te trekken. Directeur Ingeborg Trampe van BBDO in D?sseldorf denkt al aan een vervolg ?Aangezien alle voorstellingen uitverkocht waren, denk ik dat we dit ook in andere Duitse steden kunnen gaan doen.? De Duitse toneelregisseur Dieter Wedel gaat zelfs een stapje verder en spreekt van ?reclame als bestanddeel van onze cultuur?.

Permission speelt hier duidelijk een rol. Als de consument er zelf voor kiest, kan het naspelen van reclame een volle zaal trekken in Duitsland. Het tonen van commercials in de bioscoop levert echter protest op.

Ik ben benieuwd of dit ook in Nederland zou lukken; TV-commercials worden slecht bekeken, protest wordt aangetekend tegen de dode duif van versatel en ook de reclame van Gogo-tours is bij diverse mensen in het verkeerde keelschat is geschoten.

bron: Adformatie.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!