ReclameReview: Hello Flo

1 augustus 2013, 12:22

Eigenlijk kan deze rechtstreeks door naar de Viral Friday, want binnen drie dagen ging deze commercial over de 3 miljoen views. En terecht, ondanks dat hij bijna twee minuten duurt. Want hij is het delen waard om verschillende redenen. Dat werkt.

Credits:

Productie: Hayden 5 Media

Co-Writer/Co-Director: Jamie Mccelland, Pete Marquis

De doelstelling:

Hello Flo introduceren als dé tamponbezorgservice.

De uitwerking:

Het verhaal van 'The Camp Gyno' vertelt hoe een meisje de ongesteldheidsexpert van het zomerkamp werd en hoe ze vervolgens haar rol overgenomen zag worden door Hello Flo.

Het oordeel:

Complimenten voor de goede aanpak. Er zijn diverse redenen waarom ik deze commercial goed vind. Ten eerste is er de humor die de hele tijd aanwezig is. Ten tweede zijn er de plottwists die in het verhaal zitten: van loser naar camp gyno naar overbodig. Ten derde is het de luchtige toon waarop gesproken wordt. Daarmee geeft Hello Flo aan dat ongesteldheid gewoon een onderwerp is waar je over kunt praten. Ten vierde is er natuurlijk de heldenstatus van Hello Flo die uit de commercial naar voren komt. Dankzij Hello Flo krijg je elke maand je tampons of maandverband toegestuurd mét snoep erbij. Geen wonder dat The Camp Gyno daar niet tegenop kan…

Na het zien van deze (lange) commercial weet je precies wat je kunt verwachten van Hello Flo, je weet wat voor soort bedrijf het is door de manier waarop ze communiceren en je weet dat ze het onderwerp ongesteldheid laagdrempelig en bespreekbaar willen maken. Dat lijkt me toch een prima score op het gebied van communicatiedoelstellingen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Rudi de Groot

    SPOILER ALERT 🙂 Inderdaad heb je gelijk David. Deze Video is geweldig!. Morgen dus ook in Viral Friday te vinden 😉


    1 augustus 2013 om 16:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!